اخبار استان ها

۷۲ کیلومتر مربع عرصه حفاظت شده آلبلاغ اسفراین آزاد شد/ اعلام آمادگی ایمیدرو برای انجام اکتشافات اولیه

۷۲ کیلومتر مربع عرصه حفاظت شده آلبلاغ اسفراین آزاد شد/ اعلام آمادگی ایمیدرو برای انجام اکتشافات اولیه
پایگاه خبری معدن نیوز - ۷۲ کیلومتر مربع از عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست خراسان شمالی در معادن آلبلاغ منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین آزاد شد و اکنون ایمیدرو برای انجام پی جویی و اکتشاف اولیه در این منطقه حضور دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، 72 کیلومتر مربع از عرصه‌های تحت مدیریت محیط زیست خراسان شمالی در معادن آلبلاغ منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین آزاد شد و اکنون ایمیدرو برای انجام پی جویی و اکتشاف اولیه در این منطقه حضور دارد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: ایمیدرو، بتازگی در منطقه حاضر شده اما به علت شرایط آب و هوایی، بارش برف و برودت هوا، در عمل هنوز اقدامی انجام نشده است.

علی اصغر رضازاده گفت: ایمیدرو علاوه بر انجام کارهای پی جویی و مطالعه بر معدن سرب و روی کارهای مربوط به اکتشاف مقدماتی را هم انجام خواهد داد.

وی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، این اقدامات ایمیدرو 2 ماه زمان می برد.

رضازاده خاطرنشان کرد: عیار بالا و صرفه اقتصادی معدن سرب و روی آلبلاغ سبب شده است تا سودجویان با وجود برخوردهای نیروی انتظامی، به برداشت غیرمجاز ادامه دهند البته حضور ایمیدرو می تواند به این مشکل پایان دهد.

وی گفت: سودجویان، ماده معدنی سرب و روی برداشت شده را از نقاط سخت گذر برداشت کرده و با الاغ به پایین دست می کشانند و آن را به استان زنجان منتقل می کنند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهار داشت: ایمیدرو، تامین هزینه های مربوط به نیروی انسانی محافظ و نظامی در منطقه آلبلاغ را متقبل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره گفت: برداشت های غیرمجاز از معدن سرب و روی در آلبلاغ ادامه دارد البته در این زمینه نظارت ها بر مبادی ورودی و نیز جاده ها بیشتر شده است و بارنامه ها و صدور بارنامه ها، رصد می شود.

سیداصغر مطهری اظهار داشت: شماری از دلالان که اقدام به خرید ماده معدنی سرب و روی از برداشت کنندگان می کنند هم شناسایی شده است و امید می رود با حضور ایمیدرو، مشکلات این معدن به پایان برسد.

استفاده از شیوه های غیراصولی و رعایت نکردن موارد ایمنی در برداشت غیرمجاز سنگ سرب و روی از معدن آلبلاغ اسفراین، از ابتدای امسال منجر به وقوع چند حادثه ریزش کوه و مرگ سه نفر و زخمی شدن چند نفر در این منطقه شده است.

معدن سرب و روی در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل قرار دارد، زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست بوده و همین امر موجب شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکنون در ثبت آن ناکام بماند.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد