فولاد و آهن

جلوگیری از توقف طولانی مدت ایستگاه ریخته گری شماره ۷ ذوب آهن اصفهان

جلوگیری از توقف طولانی مدت ایستگاه ریخته گری شماره ۷ ذوب آهن اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز - به همت تلاشگران شرکت ذوب آهن با تعمیر اسلیو بیرینگ برج گردان ایستگاه ریخته گری شماره هفت از توقف طولانی مدت این ایستگاه جلوگیری شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، به همت تلاشگران شرکت با تعمیر اسلیو بیرینگ برج گردانا یستگاه ریخته گری شماره هفت از توقف طولانی مدت این ایستگاه جلوگیری شد.

روح اله کیانی کارشناس امور فنی و برنامه ریزی تولید گفت: پس از بررسی های انجام شده و محرز شدن خرابی اسلیوب یرینگ مربوط به لدل تارت ایستگاه ریخته گری شماره هفت، بلافاصله جلسه ای در حضور مدیر مهندسی های بهره برداری تشکیل و با مد نظر قراردادن محدودیت های پیش رو، ازجمله طولانی بودن پروسه تامین بیرینگ با توجه به تیپ بیرینگ (رولر بیرینگ سه ردیفه با دنده بیرونی و قطر خارجی حدود 3 متر) عدم امکان ساخت داخل کشور و... و در نتیجه امکان توقف طولانی مدت ایستگاه (با توجه به مدت زمان حداقل شش ماهه جهت ساخت و حمل با کشتی)، پس از بررسی تمامی جوانب امر، تصمیم به انجام تعمیر بیرینگ مزبور گرفته شد.

وی افزود: بر این اساس در اولین فرصت با دمونتاژ برج گردان ایستگاه، بیرینگ معیوب به کارگاه 48 انتقال یافت و ضمن بازرسی کامل بیرینگ و تعیین میزان خرابی های آن و پس از بررسی مدارک فنی، برنامه ریزی جهت تعمیر بیرینگ صورت گرفت و در این راستا اقداماتی به شرح زیر برنامه ریزی و اجرا شد: تعیین روش کار، تهیه نقشه های مورد نیاز، ماشین کاری رینگ های معیوب بیرینگ و اصلاح سطح race way، خرید رولرهای بیرینگ بر اساس طرح تعمیری تهیه شده و ساخت قفسه های جدید بیرینگ و سایر قطعات مورد نیاز براساس طرح تعمیری تهیه شده.

کارشناس امور فنی و برنامه ریزی تولید تصریح کرد: کلیه مراحل فوق در کمترین زمان ممکن انجام و بیرینگ مجددا بر روی برج گردان ایستگاه ریخته گری شماره هفت مونتاژ گردید و نهایتا پانزدهم آبان ماه با استقرار پاتیل حامل مذاب بر روی برج مذکور، ذوب ریزی در ایستگاه هفت آغاز گردید. به این ترتیب از هزینه قابل توجه ناشی از توقف طولانی مدت ایستگاه ریخته گری شماره هفت که نقش کلیدی در تولید کارخانه، به ویژه تولید شمش صادراتی دارد جلوگیری گردید.

کیانی در ادامه از حمایت های معاون بهره برداری و مدیر امور مهندسی های بهره برداری و نیز همکاری بی دریغ مدیریت های مهندسی نت، بخش فولادسازی، مدیریت خرید تجهیزات و نیز شرکت ساخت پارمیس نقش جهان تشکر و قدردانی نمود.

همچنین اصغر امینی معاونت جهیزات مکانیکی بخش فولادسازی با اشاره به اقدام ابتکاری و هوشمندانه صورت گرفته و صرف هزینه های کم (در مقایسه با تعمیر بیرینگ در خارج از کارخانه) گفت: تعمیرات فوق با فعالیت شبانه روزی کارگاه های مدیریت مهندسی نت (47،48 و 51)، دفتر فنی بخش و مکانیک کارگاه ریخته گری 7 و 8 و با همکاری مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید در کمترین زمان و بیشترین دقت ممکن صورت پذیرفت و پس از مونتاژ بیرینگ تعمیری و برج گردان ایستگاه ریخته گری شماره هفت با موفقیت راه اندازی شد.

شایان ذکر است به موازات انجام این تعمیرات، تعویض چهار عدد سیلندر برج گردان ایستگاه نیز صورت پذیرفت و همچنین اقدامات لازم در جهت تکمیل و پروژه ارتقاء اتوماسیون ایستگاه ریخته گری صورت پذیرفت.

احمدرضا صادقی معاون کارگاه مکانیکی و عملیات حرارتی مدیریت مهندسی نت (کارگاه 48) در خصوص فعالیت های تعمیری انجام شده بر روی اسلیو بیرینگ برج گردان ایستگاه ریخته گری شماره هفت به این موارد اشاره نمود: دمونتاژ و جداسازی رینگ های بیرینگ، بازرسی و کنترل قسمت های مختلف بیرینگ از جمله رینگ ها، رولرها، قفسه ها و تعیینا حجام فعالیت های تعمیری، ماشین کاری وا صلاح سطوح معیوب رینگ ها، ساخت قفسه های جدید، اصلاح رولرهای تأمین شده با توجه به نقشه های تهیه شده برای تعمیر بیرینگ و مونتاژ قفسه ها و رولرهای جدید و سپس مونتاژ مجدد رینگ ها.

صادقی اظهار داشت: فعالیت های مورد اشاره با تلاش شبانه روزی پرسنل کارگاه 48 و با دقت بسیار بالا انجام شد تا بیرینگ تعمیری با ضریب اطمینان بالا مونتاژ و بهره برداری گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد