اخبار استان ها

رئیس اداره امور معادن سازمان صمت بوشهر؛

بخشودگی جرایم دیرکرد پرداخت حقوق دولتی معادن

بخشودگی جرایم دیرکرد پرداخت حقوق دولتی معادن
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بهره‌برداران معادن این استان می‎توانند از طرح بخشودگی خسارت جریمه دیرکرد ناشی از تاخیر در پرداخت اصل حقوق دولتی در مهلت مقرر استفاده کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بهره‌برداران معادن این استان می‎توانند از طرح بخشودگی خسارت جریمه دیرکرد ناشی از تاخیر در پرداخت اصل حقوق دولتی در مهلت مقرر استفاده کنند.

رشید مرادی افزود: برای حمایت از بهره‌بردارانی که در شرایط رکود با کاهش میزان تولید یا فروش مواجه شده باشند با تشکیل کارگروه ویژه، ضرر و زیان و دیرکرد ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی در مهلت مقرر تا پایان سال 95 محاسبه و مطالبه نخواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس موضوع بند 5 ماده 55 و ماده 118 آیین نامه اجرایی قانون معادن خسارت و ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی در مهلت مقرر، در مواردی که به تشخیص کارگروه استانی (متشکل از رئیسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه وبودجه و مدیرکل اموراقتصادی ودارایی استان) شرایط رکود بر بنگاه یا افت قابل توجه تولید و کاهش میزان فروش به دلیل وضعیت حاکم بر بازار محرز شود تا پایان سال 95 محاسبه و مطالبه نمی‌شود.

مرادی ادامه داد: همچنین این معافیت مشروط به این است که اصل حقوق دولتی ظرف مدت 6 ماه تسویه شود.

وی افزود: به منظور تعیین تکلیف پرونده‌های مرتبط بهره‌بردران معادن استان بوشهر می‌توانند حداکثر تا تاریخ 16 آذرماه جاری با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.

در وضعیت موجود تا پایان 6 ماه نخست سال جاری 117 واحد معدنی با اشتغال یکهزار و 187 نفر در استان بوشهر فعال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد 19.3 درصد رشد داشته است.

هم اکنون تنوع مواد معدنی استان از نوع رسوبی شامل سنگ لاشه، سنگ گچ، سنگ آهک، مارن و شن و ماسه است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد