فولاد و آهن

مدیرعامل ذوب آهن؛

چرا صادرات سنگ آهن هنوز پابرجاست؟/ دولت قیمت فولاد در بورس کالا را واقعی کند گرایش به صادرات سنگ آهن کم می شود/ کاهش ۱۰ برابری توان خرید مواد اولیه ذوب آهن

چرا صادرات سنگ آهن هنوز پابرجاست؟/ دولت قیمت فولاد در بورس کالا را واقعی کند گرایش به صادرات سنگ آهن کم می شود/ کاهش ۱۰ برابری توان خرید مواد اولیه ذوب آهن
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با تأکید بر اینکه مشکل تأمین سنگ ‌آهن دانه‌بندی برای ذوب‌آهن ادامه دارد و تبدیل به بحران شده است گفت: با وجود وضع عوارض صادراتی سنگ آهن، همچنان صادرات این ماده اولیه ادامه دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با تأکید بر اینکه مشکل تأمین سنگ ‌آهن دانه‌بندی برای ذوب‌آهن ادامه دارد و تبدیل به بحران شده است گفت: با وجود وضع عوارض صادراتی سنگ آهن، همچنان صادرات این ماده اولیه ادامه دارد.
منصور یزدی زاده تولید امسال مادر صنعت ایران را نیازمند 6 و نیم میلیون تن سنگ آهن اعلام کرد و افزود: باتوجه به بهره گیری از شیوه کوره بلند در ذوب آهن نیاز است از سنگ آهن دانه بندی به اضافه آگلومره و برای غنی سازی عیار سنگ آهن دانه بندی از کنسانتره و نرمه گندله استفاده شود.
وی افزود: عوارض 25 درصدی که برای صادرات سنگ‌آهن تصویب ‌شده‌ است به هیچ عنوان بازدارنده نیست و پیشنهاد ما وضع عوارض 40 درصدی است.
یزدی زاده گفت: خام فروشی در همه جای دنیا مورد نکوهش است و از طرفی نیاز داخلی به سنگ آهن هم که تشدید شده، با این اوصاف چرا صادرات سنگ آهن هنوز پابرجاست؟
مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه با وجود منابع خدادادی نباید دغدغه تأمین سنگ‌آهن برای شرکت های فولادی وجود داشته باشد گفت: از دولت و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت این انتظار را داریم که برنامه‌ریزی لازم برای تأمین سنگ‌آهن انجام دهند.
یزدی زاده افزود: صرفه اقتصادی در زنجیره فولاد با تعیین قیمت شمش بر اساس عرضه و تقاضا ایجاد خواهد شد چرا که قیمت داخلی سنگ آهن، تابعی از قیمت شمش فولاد خوزستان و لازم است در کنار وضع عوارض، دولت قیمت شمش در بورس کالا را نیز واقعی کند تا گرایش به صادرات سنگ آهن کاهش یابد.
اوایل شهریور بود که خام فروشی سنگ آهن و مشکلات ذوب آهن اصفهان به عنوان مادرصنعت ایران به خبر اول رسانه های کشور تبدیل شد.
ذخیره 2 میلیون تنی سنگ آهن در شرکت ذوب آهن اصفهان در سال های 1392 و 1393 به کمتر از 200 هزار تن رسید که این نشان از کاهش 10 برابری توان خرید مواد اولیه در این واحد صنعتی بزرگ داشت.
در واقع 45 درصد ظرفیت ذوب آهن معادل سرمایه گذاری 45 هزار میلیارد تومانی بدون استفاده باقی مانده است.
ذوب‌آهن اصفهان نخستین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولید کننده محصولات طویل در خاورمیانه با ظرفیت سه میلیون و 600 هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد