فولاد و آهن

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در گفت و گو با معدن نیوز خبر داد؛

ثبت رکوردی جدید در آهن و فولاد گل گهر/ دست یابی به سقف ظرفیت اسمی تولید آهن اسفنجی بدون تزریق اکسیژن

ثبت رکوردی جدید در آهن و فولاد گل گهر/ دست یابی به سقف ظرفیت اسمی تولید آهن اسفنجی بدون تزریق اکسیژن
پایگاه خبری معدن نیوز - رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در دو خط تولید شرکت آهن و فولاد گل گهر به میزان ۱۰۰۱۱ تن زده شد.
  بزرگنمايي:

رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در دو خط تولید شرکت آهن و فولاد گل گهر به میزان 10011 تن زده شد.

مهدی مکی آبادی، معاون بهره‌برداری شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر در گفت و گو با معدن نیوز با بیان اینکه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر دارای دو مگامدول یکی به ظرفیت 1.7 میلیون تن و دیگری به ظرفیت 1.85 میلیون تن است گفت: مجموع ظرفیت تولید آهن اسفنجی شرکت با در نظر گرفتن تزریق اکسیژن 3 میلیون و 500 هزار تن می باشد.

وی افزود: علیرغم اینکه هنوز تزریق اکسیژنی در این واحدها اتفاق نیافتاده و انجام نشده، شاهد تولید 10 هزار تن آهن اسفنجی و عبور از ظرفیت اسمی بدون تزریق اکسیژن هستیم.

مکی آبادی ادامه داد: توسعه آهن و فولاد گل گهر حتی بدون تزریق اکسیژن و با توجه به استمرار این روند، به تولید 3.5 میلیون تن آهن اسفنجی دست خواهد یافت و درصورتی که تزریق اکسیژن نیز صورت گیرد، تولید حدود 10 درصد افزایش می یابد. لذا از این منظر می توان گفت شرکت به دستاورد بزرگی رسیده و تولید 10 هزار تنی تولید تثبیت شده چون تولید از دو روز گذشته بیش از 10 هزار تن و روز گذشته 9980 تن بوده است.

وی گفت: ظرفیت اسمی تولید بدون تزریق اکسیژن 9600 تن بود درحالی که به تولید بیش از 10 هزار تن رسیدیم و از اینرو 4.2 درصد بالاتر از ظرفیت اسمی فعلی، تولید نمودیم.

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر دلیل ثبت این رکورد را یکسری اصلاحات در فرآیند تولید خواند و گفت: این اصلاحات عامل افزایش قدرت مانور تولید شد. عامل دیگر مربوط به عملکرد ریفورمر بود و باعث شد گاز احیایی بهتری با دما و شرایط مطلوب تر برای احیا گندله فراهم شود.

مکی آبادی دست یابی به موفقیت های پی در پی شرکت را همدلی تیم مدیریتی جوان و تحصیلکرده شرکت و تلاش بی دریغ کارکنان در راستای اهداف مجموعه عنوان کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد