سایر عناصر و مواد

معدن نیوز گزارش می دهد؛

تعطیلی گسترده صنایع آلاینده خاک در چین/ چین از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۱۳۰۰ شرکت صنایع فلزی سنگین را تعطیل کرده است

تعطیلی گسترده صنایع آلاینده خاک در چین/ چین از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۱۳۰۰ شرکت صنایع فلزی سنگین را تعطیل کرده است
پایگاه خبری معدن نیوز - یک مقام وزارت محیط زیست چین اعلام کرد: چین از سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۳۰۰ شرکت فلزی سنگین را به عنوان بخشی از یک برنامه بلند مدت برای مهار آلودگی های گسترده خاک، تعطیل کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، یک مقام وزارت محیط زیست چین اعلام کرد: چین از سال 2016 بیش از 1300 شرکت فلزی سنگین را به عنوان بخشی از یک برنامه بلند مدت برای مهار آلودگی های گسترده خاک، تعطیل کرده است.

آلودگی خاک یکی از بزرگترین چالش های زیست محیطی در چین است. آخرین برآوردهای این اداره از سراسر این کشور در سال 2014 نشان می دهد که حدود 16 درصد از اراضی چین به اندازه مغولستان توسط کودها و سموم دفع آفات، فلزات سنگین، پلاستیک و سایر مواد شیمیایی آلوده شده اند.

مدیر بخش آلودگی خاک وزارت محیط زیست چین در یک جلسه توجیهی در هفته گذشته اظهار داشت که وی اطمینان دارد چین می تواند 90 درصد از اراضی آلوده را تا پایان سال آینده پاکسازی نماید.

هزینه ترمیم خاک های آلوده از حدود 500 یوان معادل 71 دلار به حدود 2000 یوان متغیر است و کل هزینه چین را به تریلیون یوان می رساند. البته تمرکز بیشتر چین بر روی مقابله با خطرات است نه تمیز کردن هر یک از سایت های آلوده.

وی افزود: در واقع اولویت اصلی جلوگیری از آلودگی و کنترل خطرات ناشی از آلودگی است و تنها بخشی از زمین نیاز به اصلاح دارد.

در همین راستا 1300 شرکت درگیر در تولید و فرآوری فلزات سنگین تعطیل خواهند شد.

مقابله با آلودگی خاک و آب بخش عمده ای از تلاش های چین برای تقویت بهره وری کشاوری است. یک مطالعه دولتی در سال 2015 تخمین زده که فلزات سنگین حداقل 10 میلیون هکتار زمین کشاورزی را آلوده کرده است و تولید محصولات کشاورزی را 10 میلیارد کیلوگرم در سال کاهش داده است.

در نتیجه پکن طرحی را در سال 2016 ارائه نمود که هدف از آن کنترل اولیه آلودگی خاک تا سال 2020 بود. در این طرح پکن به دنبال کاهش سطح آلودگی ها تا سال 2030 است اما تامین مالی این طرح چالش اصلی و اساسی چین است.

اگرچه پکن صندوقی را برای پرداخت هزینه های پاکسازی تاسیس کرده و 28 میلیارد یوان در سه سال گذشته تامین کرده اما تلاش کرده است از طریق تعریف سازوکارها و مشوق هایی، تامین مالی را گسترش دهد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد