معدن

رشد ۱۴۵درصدی سودسازی "کگهر" از دل معادن

رشد ۱۴۵درصدی سودسازی "کگهر" از دل معادن
پایگاه خبری معدن نیوز- این شرکت در نیمه نخست امسال موفق به کسب سود خالص ۱۰هزار و ۱۸۸میلیارد ریالی و معادل ۸۲۸ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴۵درصد افزایش را نشان می‌دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، س از چند ماه عدم انتشار عملکرد مالی شرکت گهر زمین، شاهد انتشار گزارش صورت‌های مالی 6ماهه این شرکت هستیم.

بر اساس این گزارش، شرکت در دوره 6ماهه منتهی به پایان خرداد ماه1398 و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، با رشد جالب توجه سودآوری روبرو بوده است.شرکت گهر زمین در نیمه نخست امسال موفق به کسب سود خالص 10هزار و 188میلیارد ریالی و معادل 828ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 145درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این دوره به 12هزار و 548میلیارد ریال رسیده که این میزان درآمد در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته افزایش 87درصدی را نشان می‌دهد؛ این افزایش در حالی روی داده که شرکت از لحاظ مقادیر فروش با کاهش روبرو بوده است.

مقادیر فروش 6ماهه محصولات سنگ آهن و کنسانتره شرکت 6میلیون و 780هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش 15درصد کاهش را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که شرکت برآورد کرده که مقادیر فروش در 6ماهه دوم رشد قابل توجهی داشته باشد و بر اساس گزارش تفسیری ارائه شده، 10میلیون تن فروش در نیمه دوم سال مالی پیش‌بینی شده که در حدود 45درصد افزایش را نسبت به 6ماهه اول نشان می‌دهد.

بر این اساس، رشد سودآوری شرکت در مقایسه با نیمه نخست سال جاری بسیار محتمل خواهد بود.

نرخ فروش هر تن کنسانتره سنگ آهن داخلی و صادراتی در نیمه نخست امسال به ترتیب 5.44 و 6.95 میلیون ریال به ازای هر تن بوده است.

نرخ فروش کلوخه سنگ آهن و سنگ آهن دانه بندی شده داخلی به عنوان دو محصول اصلی دیگر شرکت به ترتیب 2.08 و 2.31 میلیون ریال بوده است. مشخص است که نرخ‌های فعلی این محصولات در ماه‌های اخیر با رشد مواجه بوده اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد