سنگ آهن و ذغال سنگ

به گزارش معدن نیوز؛

وزارت فولاد هند انتظار دارد واردات زغال کک شو از روسیه افزایش یابد

وزارت فولاد هند انتظار دارد واردات زغال کک شو از روسیه افزایش یابد
پایگاه خبری معدن نیوز - وزیر فولاد هند با اطمینان از اینکه، واردات زغال کک شو از روسیه در ماه های آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت افزود: فولادسازان تست نمونه های ذغال سنگ از روسیه را آغاز کرده اند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، وزیر فولاد هند با اطمینان از اینکه، واردات زغال کک شو از روسیه در ماه های آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت افزود: فولادسازان تست نمونه های ذغال سنگ از روسیه را آغاز کرده اند.

اگرچه هند برای تأمین بیشتر نیاز خود به ذغال سنگ، به استرالیا وابسته است اما به تدریج واردات از این کشور را در 3 سال گذشته کاهش داده است.

وزارت فولاد هند طی بیانیه ای اعلام داشت "تامین ذغال سنگ از شرق دور روسیه می تواند افزایش یابد چراکه زغال کک شو به لحاظ قیمتی و نیز سهولت و در دسترس بودن و همینطور اتصال به بنادر و حمل و نقل دریایی جذاب تر می باشد".

براساس داده های دولت هند، واردات محموله های ذغال کک شو از آمریکا و کانادا افزایش یافته در حالی که سهم استرالیا از حدود 88 درصد در سه سال پیش به 71 درصد در سال مالی 2019 کاهش یافته است.

وقفه در تأمین زغال از سوی استرالیا در سال های اخیر که ناشی از طغیان رودخانه ها در یکی از منطقه اصلی تولید زغال سنگ در ماه فوریه و طوفان سهمگین در سال 2017 بود، نگرانی ها را در هند بیشتر کرد.

واردات زغال کک شو به هند در سال مالی 2018-2019 با رشد 10.3 درصدی به 51.84 میلیون تن رسید و با توجه به تقاضا برای سوخت، انتظار می رود ظرف 10 سال آینده به بیش از دو برابر افزایش یابد.

این کشور در نظر دارد تولید سالانه فولاد خام را از 132 میلیون تن فعلی به 300 میلیون تن در سال 2030 برساند. به این ترتیب فولادسازان به دلیل محدودیت های تولید داخلی، بخش عمده ای از زغال سنگ مورد نیاز خود را وارد می کنند.

یک مقام وزارت زغال سنگ هند در اوایل این ماه به رویترز گفته بود که شرکت های روسی علاقه مند به حضور آن هم برای نخستین بار در بازارهای هند هستند.

وزارت فولاد نیز در بیانیه ای اعلام کرد، تولیدکننده برتر آلومینیوم و مس هندوستان، برای سرمایه گذاری در معادنی مانند مس و ذغال سنگ حرارتی، با آژانس خاور دور روسیه تفاهم نامه امضا کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد