فولاد و آهن

معدن نیوز گزارش می دهد؛

رشد ۱۸ درصدی صادرات الکترود گرافیتی چین در ۱۰ ماهه اول سال

رشد ۱۸ درصدی صادرات الکترود گرافیتی چین در ۱۰ ماهه اول سال
پایگاه خبری معدن نیوز - استیل مینت گزارش داده که بازار الکترود گرافیتی چین همچنان با شکاف میان عرضه و تقاضا مواجه است و ضعف ظرفیت تولید، بسیار فراتر از میزان مصرف صنایع پایین دست است و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا کاملاً شدید و مشهود است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، استیل مینت گزارش داده که بازار الکترود گرافیتی چین همچنان با شکاف میان عرضه و تقاضا مواجه است و ضعف ظرفیت تولید، بسیار فراتر از میزان مصرف صنایع پایین دست است و عدم تعادل بین عرضه و تقاضا کاملاً شدید و مشهود است.
صادرات الکترود گرافیتی چین در ماه آگوست 34 درصد نسبت به جولای سقوط کرد و به 34 هزار و 141 تن رسید. با این حال، در ماه سپتامبر، صادرات به میزان قابل توجهی افزایش یافت و رشد 38 درصدی نسبت به آگوست داشت و به سطح 47 هزار و 235 تن رسید. 
با توجه به صادرات گسترده در ماه سپتامبر، شکاف موجود در بازارهای خارجی تا حدی برطرف شد اما نیاز داخلی منجر به کاهش 44 درصدی صادرات الکترود در ماه اکتبر شد و حجم صادرات را به 26 هزار و 647 تن رساند.
چین اصلی ترین صادرکننده الکترود گرافیتی است اما با وجود توزیع مداوم ظرفیت تولید الکترود گرافیتی در بازار داخلی، رقابت به طور فزاینده در بازارهای جهانی شدت یافت.
در 10 ماهه اول سال (ژانویه و اکتبر) صادرات الکترود گرافیتی چین 330 هزار تن بود درحالی که در مدت مشابه سال قبل صادرات 280 هزار تن بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد