فولاد و آهن

معدن نیوز گزارش می دهد؛

عملکرد خوب کشورهای CIS در صادرات اسلب

عملکرد خوب کشورهای CIS در صادرات اسلب
پایگاه خبری معدن نیوز کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در زمینه صادرات اسلب عملکرد خوبی داشتند چون تقاضای داخلی و خارجی از سوی مصرف کنندگان نهایی ورق پایدار است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در زمینه صادرات اسلب عملکرد خوبی داشتند چون تقاضای داخلی و خارجی از سوی مصرف کنندگان نهایی ورق پایدار است.

بهای پیشنهادی اسلب توسط کشورهای CIS همچنان رو به افزایش است. طبق آمارها، قیمت اسلب در 2 دسامبر افزایش داشته است اما با این حال خریداران جنوب شرق آسیا این نرخ ها را نمی پذیرند و هدف آنان قیمت های پایین تر از نرخ های پیشنهاد CIS است.

در هیمن حال بازار شمال اروپا شاهد افزایش قیمت ورق و مقاطع تخت بود هر چند که خریداران اتحادیه اروپا نیز نسبت به خرید اسلب کاملا محتاطانه عمل می کنند و در حال ارزیابی این مسئله می باشند که آیا ظرفیت تولید ورق و مقاطع تخت کاهش می یابد یا خیر.

به نظر می رسد افزایش قیمت اسلب CIS در شمال اروپا با شکست مواجه شود ولی با این حال و علیرغم عدم پذیرش افزایش نرخ اسلب در دو بازار، فروشندگان CIS و خریداران ترکیه ای عملکرد خوبی داشتند.

یکی از فعالان بازار گفته طی چند هفته گذشته سفارشات زیادی برای تولیدکنندگان اسلب CIS به ثبت رسیده است.

تقاضای بازار ترکیه برای اسلب در حال حاضر چندان زیاد نیست اما هنوز هم برخی سفارشات در حال بسته شدن است.

بازار ترکیه نسبت به قیمت قراضه محتاط است و اگر قیمت قراضه بالا برود ممکن است معاملات بیشتری برای اسلب در بازار ترکیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد