اقتصاد و صنعت

جهش قابل توجه بهای نفت

جهش قابل توجه بهای نفت
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۱.۶ درصد افزایش به ۶۴ دلار و ۳۸ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پس از آنکه اوپک و متحدانش توافق کردند که در اوایل سال 2020 نیم میلیون بشکه دیگر از تولید نفت خود بکاهند، قیمت نفت روز جمعه بیش از یک درصد افزایش داشت و رشد هفتگی قابل توجهی را تجربه کرد.
کاهش بیشتر تولید اوپک و دیگر تولید کنندگان عمده نفت از جمله روسیه تا پایان سه ماهه نخست سال 2020 ادامه خواهد یافت. گروه اوپک پلاس قرار است اوایل ماه مارس به صورت فوق العاده تشکیل جلسه دهد تا در مورد سیاست تولید خود تصمیم گیری نماید.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با 1.6 درصد افزایش به 64 دلار و 38 سنت رسید و رشد هفتگی حدودا 3 درصدی را به ثبت رساند.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز دیروز با 1.3 درصد رشد به 59 دلار و 20 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا این هفته رشد حدودا 7 درصدی داشت و بیشترین رشد هفتگی از ماه ژوئن را به ثبت رساند. این رشد قیمت همچنین پس از آن رخ داد که آمارهای دولت آمریکا نشان داد ذخایر نفت خام این کشور برای اولین بار طی 6 ماه گذشته رو به کاهش بوده است.
قبل از توافق اخیر اوپک پلاس برای کاهش بیشتر تولید این گروه اقدام به کاهش 1.2 میلیون بشکه ای تولید کرده بود. اوپک قرار است حدود دو سوم کاهش بیشتر تولید را بر عهده داشته باشد.
عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان گفت، این کشور همچنان به کاهش داوطلبانه روزانه 400 هزار بشکه از تولید خود ادامه خواهد داد. وی افزود، پس از بهبود میزان تبعیت سایر اعضا از توافق، کاه واقعی تولید به 2.1 میلیون بشکه خواهد رسید.
باب یاوگر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه میزوهو در نیویورک گفت: نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی نفت موجب شده تا وعده عربستان برای کاهش بیشتر تولید اثر چندان زیادی نداشته باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد