فولاد و آهن

آینده صادرات فولاد و آلومینیوم برزیل و آرژانتین در هاله ای از ابهام!/ توئیت ترامپ موجب توقف مذاکرات آمریکا و برزیل شد/ سهم ۱۳ درصدی برزیل در تامین نیاز فولاد آمریکا

آینده صادرات فولاد و آلومینیوم برزیل و آرژانتین در هاله ای از ابهام!/ توئیت ترامپ موجب توقف مذاکرات آمریکا و برزیل شد/ سهم ۱۳ درصدی برزیل در تامین نیاز فولاد آمریکا
پایگاه خبری معدن نیوز - توئیت تعرفه ای ترامپ موجب توقف مذاکرات مربوط به آینده صادرات فولاد برزیل به آمریکا شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، توئیت تعرفه ای ترامپ موجب توقف مذاکرات مربوط به آینده صادرات فولاد برزیل به آمریکا شد.

رویترز گزارش داد: رئیس انستیتو فولاد IABr برزیل گفت: مذاکرات مربوط به صادرات فولاد برزیل به آمریکا متوقف شد چون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اوایل هفته گذشته طی توئیتی اعلام داشت که تعرفه ها را برای فولادسازان برزیلی باز خواهد گرداند.

ترامپ روز دوشنبه هفته گذشته، برزیل و آرژانتین را بهت زده کرد و طی توئیتی اعلام داشت که واردات فولاد و آلومینیوم آمریکا از این دو کشور تحت تاثیر تعرفه ها قرار خواهد گرفت. دلیل این تصمیم کاهش ارزش پول ارزهای این دو کشور و تاثیر آن بر کشاورزان آمریکا عنوان شده است.

رئیس اجرایی انستیتو Aco برزیل Marco Polo de Mello Lopes که نماینده گروه کارخانه های فولادی برزیل می باشد گفت: تصمیم ترامپ مخالف پروتکل و رویه های معمول است.

وی گفت: قراردادهای تجاری به صورت بلندمدت انجام می شود و همین موضوع مذاکرات با سایر مشتریان را به حالت تعلیق درآورده است. اگرچه هنوز هیچ چیزی توسط دولت آمریکا رسما اعلام نشده اما مشتریان می خواهند بدانند آیا قیمت ها مشمول افزایش 25 درصدی تعرفه خواهند شد یا خیر و بدون اینکه این موضوع را بدانند هیچ راهی برای انجام مبادلات وجود ندارد.

وی بدون بیان جزئیات بیشتر اعلام کرد: حدود نیمی از محموله های فولادی برزیل به آمریکا براساس قراردادهای بلند مدت ارسال می شود.

انستیتو Aco برزیل با استناد به آمار وزارت بازرگانی آمریکا گفت، سهم برزیل از واردات فولاد آمریکا در سال گذشته 13 درصد بود که بالغ بر 30 میلیون و 570 هزار تن گردید.

رئیس جمهور برزیل Jair Bolsonaro که خود را به عنوان متحد نزدیک به ترامپ معرفی کرده است گفت که وی هنوز از رئیس جمهور آمریکا ناامید نشده است زیرا تعرفه های پیشنهادی هنوز عملیاتی نشده اند.

اما وزیر اقتصادی وی Paulo Guedes گفته، ترامپ اشتباه جدی را مرتکب شده است و این تصمیم صرفا برای اهداف سیاسی داخلی گرفته شده است.

انستیتو Aco برزیل IABr روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد که انتظار دارد تولید فولاد برزیل در سال آینده با 5.3 درصد افزایش به 34.2 میلیون تن برسد و فروش داخلی نیز با 5.21 درصد رشد 19.4 میلیون تن گردد.

برای سال 2019 نیز IABr پیش بینی می کند که تولید با 8.2 درصد افت 32.5 میلیون تن و فروش داخلی با 2.3 درصد کاهش 18.5 میلیون تن گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد