سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

رشد ۳۲ درصدی صادرات سنگ آهن هند در ماه نوامبر به دنبال تقویت تقاضای چینی ها

رشد ۳۲ درصدی صادرات سنگ آهن هند در ماه نوامبر به دنبال تقویت تقاضای چینی ها
پایگاه خبری معدن نیوز - صادرات سنگ آهن هند در ماه نوامبر به دلیل تقاضای چین ۳۲ درصد رشد داشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز،  صادرات سنگ آهن هند در ماه نوامبر به دلیل تقاضای چین 32 درصد رشد داشته است.

صادرات سنگ آهن هند در ماه نوامبر افزایش چشمگیری داشته و میزان صادرات به 2.29 میلیون تن رسیده است که 32 درصد بالاتر از صادرات اکتبر با حجم 1.74 میلیون تن بوده است. صادرات نسبت به نوامبر سال گذشته که حجم آن 830 هزار تن بود نیز افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

میزان صادرات سنگ آهن هند در 8 ماهه اول سال مالی 2020 (آوریل تا نوامبر 2019) بالغ بر 14.7 میلیون تن بود درحالی که صادرات در 8 ماهه اول سال مالی 2019 هند 3.83 میلیون تن (آوریل تا نوامبر 2018) بوده است.

ازجمله عواملی که در افزایش صادرات سنگ آهن هند در ماه نوامبر نقش داشته اند می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

اول محدودیت عرضه جهانی: کمبود جهانی سنگ آهن برای ماه هاست که همچنان رواج دارد و در بازار غالب است. واله در یازدهم نوامبر کاهش حجم فروش سنگ آهن و گندله به 307 تا 312 میلیون تن در سال 2019 را اعلام داشت و مدیران این شرکت گفتند، این کاهش ناشی از حادثه شکست سد باطله معدن Brumadinho در ژانویه سال جاری می باشد که منجر به کاهش فروش شرکت شده است.

دوم سقوط موجودی سنگ آهن در بنادر اصلی چینی: افزایش موجودی در میان افزایش محدودیت های تولید، باعث سقوط موجودی در بنادر اصلی و مهم چین شده است. موجودی سنگ آهن در بنادر اصلی چین در پایان ماه نوامبر به 129 میلیون تن کاهش یافته درحالی که در پایان اکتبر 131.65 میلیون تن بود.

چین همچنان به عنوان بزرگترین واردکننده سنگ آهن هند شناخته می شود. این کشور در ماه نوامبر 1.89 میلیون تن سنگ آهن از هند وارد کرد که 22 درصد افزایش در برابر 1.56 میلیون تن صادرات اکتبر داشته است. ژاپن دومین واردکننده بزرگ سنگ آهن از هند بود که در ماه اکتبر 140 هزار تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد و پس از آن کره جنوبی با حجم واردات 70 هزار تن بود.

شرکت معدنی Rungta همچنان بزرگترین صادرکننده سنگ آهن هند است که در نوامبر صادراتش به 820 هزار تن رسید در حالی که یک ماه پیش تنها 490 هزار تن تار کرده بود و این یعنی رشد 68 درصدی ماهانه.

شرکت معدنی SM Niryat در رتبه دوم با صادرات 410 هزار تن قرار دارد و پس از آن MMTC با 280 هزار تن صادرات سنگ آهن قرار گرفت.

بندر Paradip بزرگترین بندر صادراتی سنگ آهن هند بود که برای ماه نوامبر 1.19 میلیون تن از این بندر صادر شد که در مقایسه با اکتبر با صادرات 940 هزار تن 27 درصد رشد داشته است. صادرات از بندر Vizag با رشد 77 درصدی ماهانه به 430 هزار تن رسید و در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن بندر Haldia با حجم صادرات 230 هزار تنی قرار دارد که این بندر نیز رشد 43 درصدی ماهانه داشته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد