فولاد و آهن

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌و‌گو با معدن نیوز خبر داد؛

فولادسازان خواستار افزایش عوارض صادراتی سنگ‌آهن/ اخبار خوش بومی‌سازی در فولاد مبارکه

فولادسازان خواستار افزایش عوارض صادراتی سنگ‌آهن/ اخبار خوش بومی‌سازی در فولاد مبارکه
پایگاه خبری معدن نیوز - حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگو با معدن‌نیوز با اشاره به مشکلات موجود صنعت فولاد در زمینه تامین مواد اولیه اظهار کرد: در حال حاضر صنعت فولاد با مشکل تامین مواد اولیه مواجه است و علت این موضوع این است که معدنی‌ها فولادساز شدند.
  بزرگنمايي:

حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌وگو با معدن‌نیوز با اشاره به مشکلات موجود صنعت فولاد در زمینه تامین مواد اولیه اظهار کرد: در حال حاضر صنعت فولاد با مشکل تامین مواد اولیه مواجه است و علت این موضوع این است که معدنی‌ها فولادساز شدند.

عظیمیان افزود: معدنی‌ها حدود 60 درصد از تولیدشان را خودشان استفاده می‌کنند و در‌صورتی‌که شرایط محیا باشد نسبت به صادرات آن نیز اقدام خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در پاسخ به این پرسش که عوارض 25 درصدی صادرات سنگ آهن تا چه میزان در تامین مواد اولیه فولادسازان تاثیرگذار بوده است، گفت: این عوارض بی تاثیر نبوده البته تاثیری که مورد انتظار ما بوده را نیز نداشته و فولادسازان خواستار افزایش عوارض صادراتی برای سنگ آهن هستند.

وی با اشاره به اقدامات فولاد مبارکه در زمینه بومی‌سازی تکنولوژی عنوان کرد: این شرکت تاکنون در زمینه قطعه‌سازی پیشرفت قابل توجهی داشته و توانسته در این زمینه رقم 4 هزار و 800 میلیارد تومان ذخیره نماید و حدود 4 هزار قطعه را بومی‌سازی کند.

عظیمیان افزود: رویکرد جدید فولاد مبارکه به سمت بومی‌سازی فرآیند و ساخت تجهیزات و ماشین آلات است که ممکن این ماشین‌ آلات از 100ها قطعه تشکیل شده باشد. در زمینه بومی‌سازی تکنولوژی با بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان قطعات و پارک‌های علمی فناوری شهرک‌های علمی تحقیقاتی و دانشگاه‌ها قرارداد منعقد می‌کنیم تا حرکت علمی و گسترده ای در پیش رو داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ادامه درباره محصولات جدید مبارکه گفت: فولاد مبارکه توانسته اسلب گاز ترش را برای صنایع نفت وگاز که یک محصول جدید است و در گذشته از خارج کشور تامین می‌شد تولید کند. همچنین توانسته بخشی از ورق های رنگی مورد نیاز برای بدنه لوازم خانگی را تولید کند. از دیگر محصولات جدید فولاد مبارکه که به تازگی انجام شده، تولید فولاد مورد نیاز برای صفحه کلاچ ماشین است.

وی در پایان عنوان کرد: در آینده نیز خبرهای جدیدی درباره دیگر محصولات تولید شده این شرکت خواهید شنید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد