رویدادها و گزارش های ویژه

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تأکید کرد؛

افزایش حجم مبادلات تجاری میان ایران و ازبکستان در دوسال گذشته/ نمایشگاه توانمندی‌های ایران، فرصت مغتنمی برای توسعه همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور است

افزایش حجم مبادلات تجاری میان ایران و ازبکستان در دوسال گذشته/ نمایشگاه توانمندی‌های ایران، فرصت مغتنمی برای توسعه همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور است
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دو کشور ایران و ازبکستان در جهت توسعه و تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری بلند مدت اراده و عزم جدی دارند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دو کشور ایران و ازبکستان در جهت توسعه و تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری بلند مدت اراده و عزم جدی دارند.

حمیدزادبوم در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در تاشکند ازبکستان بیان کرد: مراتب تشکر خود را از دولت ازبکستان برای پذیرا بودن ما در اینجا اعلام می‌دارم.

وی در خصوص سطح مراودات دو کشور ایران و ازبکستان، تصریح کرد: سطح خوب روابط سیاسی و حمایت از دیدگاه ها و مواضع دو کشور در مجامع بین المللی و منطقه ای و همچنین اشتراکات دینی و فرهنگی فی مابین، موجبات همکاری های مشترک در تمامی زمینه‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، صنعتی، معدنی و فرهنگی را فراهم آورده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت: برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور و در حاشیه آن وجود دو رویداد مهم از جمله برگزاری نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در تاشکند و همایش تجاری ایران و ازبکستان همگی موید اراده و عزم جدی دو کشور در جهت توسعه و تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری بلند مدت می باشد.

زادبوم با بیان اینکه طبیعی است که همه توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه قابل نمایش نیست، گفت: شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله مصالح ساختمانی، دارو و تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، کشاورزی، شیمیایی و پتروشیمی در این نمایشگاه حضور دارند که نشانگر تمایل و علاقمندی آن‌ها برای توسعه همکاری با ازبکستان است و امیدواریم این رویداد فرصت مغتنمی برای توسعه همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور باشد.

وی با اعلام اینکه در دو سال گذشته همکاری میان شرکت‌های ازبکی و ایرانی افزایش یافته است، ادامه داد: این افزایش بر حجم مبادلات دو کشور تاثیر نهاده است که ما در سال 2019 نسبت به 2018 جلو رفتیم و امیدواریم در سال 2020 نیز بتوانیم با تلاش و کوشش مضاعف بخش خصوصی دو کشور باز هم در توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری افزایش داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها در توسعه روابط فی مابین، گفت: از دولت ازبکستان و بخش خصوصی این کشور برای شرکت در نمایشگاه های ایران دعوت به عمل می آوریم و ما میزبان و پذیرای آن‌ها خواهیم بود.

زادبوم در پایان با بیان اینکه برگزاری کمیسیون مشترک، نمایشگاه و این رویداد تجاری مقدمه ای برای سفر رییس جمهور ایران به ازبکستان خواهد بود، اضافه کرد: از رییس جمهور ایران و ازبکستان برای توسعه روابط میان دو کشور تشکر دارم.

نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان امروز چهارشنبه با حضور 37 شرکت معتبر ایرانی در تاشکند آغاز شد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است که سیزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری های مشترک ایران و ازبکستان نیز روزهای پنجشنبه و جمعه (21 تا 22 آذرماه )در شهر تاشکند ازبکستان برگزار می شود و در این اجلاس وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و معاون نخست وزیر ازبکستان ریاست کمیسیون را بر عهده خواهند داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد