ورزش بنگاه ها

اهمیت آموزش های رزمی از نگاه مدیران فولاد خوزستان

اهمیت آموزش های رزمی از نگاه مدیران فولاد خوزستان
پایگاه خبری معدن نیوز - اواخر دهه ۳۰ دو نفر افسر پلیس به نام بهروز سرشار و انوشیروان شهیدی جهت بازدید به آکادمی پلیس سوئد اعزام شدند و درآنجا با تمرینات جودو که توسط دانشجویان انجام می‌شد آشنا شدند. در سال ۱۳۴۵ آقایان ایکیدا و ناکامورا دو تن از اساتید ورزش جودو به ایران آمده و در سالن ورزش دانشگاه پلیس با انجام نمایشاتی، جودو را برای افسران دانشگاه که ورزشکار بودند و تنی چند از کارکنان سایر نیروها معرفی کردند. در این کلاس علاوه برآقایان سرشار، شهیدی، سعادتمند، مدنی، جمعی از کارکنان تربیت بدنی نیز حضور داشتند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در اواخر دهه 30 دو نفر افسر پلیس به نام بهروز سرشار و انوشیروان شهیدی جهت بازدید به آکادمی پلیس سوئد اعزام شدند و درآنجا با تمرینات جودو که توسط دانشجویان انجام می‌شد آشنا شدند. در سال 1345 آقایان ایکیدا و ناکامورا دو تن از اساتید ورزش جودو به ایران آمده و در سالن ورزش دانشگاه پلیس با انجام نمایشاتی، جودو را برای افسران دانشگاه که ورزشکار بودند و تنی چند از کارکنان سایر نیروها معرفی کردند. در این کلاس علاوه برآقایان سرشار، شهیدی، سعادتمند، مدنی، جمعی از کارکنان تربیت بدنی نیز حضور داشتند.

در یازدهم دیماه 1354 فدراسیون جودو ایران رسمیت یافت و بهروز سرشار رییس و فکرت به عنوان دبیر فدراسیون اعلام شدند. پس از انقلاب، فکرت سرپرست فدراسیون ورزش‌های رزمی که از سال 1356 سه رشته جودو، کاراته و تکواندو در آن ادغام شده بودند، گردید و در اولین اقدام خود این سه رشته را از هم منفک و فدراسیون جودو بطور مستقل شروع به فعالیت کرد.

دفاع شخصی فدراسیون جودو، در سال 1380 و از زمان فرماندهی محمدباقر قالیباف، بصورت جدی در سطح نیروهای مسلح و سازمان‌های حفاظتی نمود پیداکرده و پس از آن در ستاد کل نیروهای مسلح، کمیته دفاع شخصی زیر نظر سردار احمیرایی پایه‌گذاری گردید. هم اکنون این استاد رییس کمیته دفاع شخصی فدراسیون جودو و ستاد کل نیروهای مسلح می‌باشد. بر اساس مجوزی که از طرف وزارت ورزش ابلاغ گردیده است، تمام فعالیت‌های دفاع شخصی از قبیل آموزش و صدور احکام فقط زیر نظر فدراسیون جودو امکان پذیر می‌باشد.

از این رو به سراغ دو تن از کارکنان شرکت فولاد خوزستان محمد شعیبی و سید عادل حسینی رفته که در زمینه ورزش‌های رزمی فعالیت دارند و با آنان به گفت و گو نشستیم.

سیدعادل حسینی از کارکنان واحد بازرسی و نظارت، مسئول کمیته دفاع شخصی اهواز و بازرس کمیته در استان می‌باشد. همچنین محمد شعیبی از کارکنان واحد فروش، دبیر کمیته دفاع شخصی هیات جودو استان خوزستان و دبیر کمیته دفاع شخصی ستاد کل نیروهای مسلح در جنوب غرب کشور است.

وی مدرس دفاع شخصی ستاد کل نیروهای مسلح، مربی رسمی فدراسیون تیراندازی، مربی رسمی آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی، عضو رسمی سازمان بادیگاردی روسیه و دارای مدارک غواص ستاره یک CMAS ایتالیا، خلبان پاراگلایدر و پرنده سقوط‌آزاد انجمن ورزش‌های هوایی کشور دوره دیده در محل تیپ مخصوص ٦٥ نوهد ارتش زیر نظر سرهنگ پاینده، دارنده گواهینامه‌های فوریت های پزشکی، پزشکیار ورزشی از انجمن پرستاری و هیدروتراپی از فدراسیون پزشکی ورزشی، دارنده گواهینامه تشریفات بین‌المللی و روانشناسی شخصیت از آکادمی TNRS ایالات متحده امریکا و آزمون ورزشی از آکادمی Oxford Cert انگلستان، دارنده گواهینامه آتش‌نشان داوطلب از سازمان آتش نشانی و جت اسکی از انجمن جت اسکی و جت بت کشور می‌باشد.

همچنین این دو مربی، آموزش گروه تشریفات واحد بازرسی و نظارت فولاد خوزستان به میزان ٨٠ ساعت بر اساس استانداردهای آموزش این شرکت برای استفاده در مواقع خاص را در کارنامه آموزشی خود دارند.

برقراری نظم و حفاظت از مجمع‌های عمومی عادی سالیانه فولاد خوزستان در سال‌های 97 و 98، ماموریت‌های انجام شده گروه تشریفات واحد بازرسی و نظارت شرکت از دیگر موارد عملکرد این دو مربی است.

بر اساس گفته این دو همکار، عملکرد دفاع شخصی بر مبنای دفاع و خنثی کردن حمله و بر اساس استانداردهای آموزش نیروهای مسلح طراحی شده است.

دفاع شخصی به بخش‌های گلاویز شدن، درگیری، رهای، قفل مفصل و خلع سلاح نمودن بر مبنای موازین اسلامی می‌باشد. بر این اساس، اعتماد به نفس واقعی را در فرد افزایش می‌دهد.

در دفاع شخصی، نحوه درست زمین خوردن و قفل مفصل برای درگیری‌های نزدیک آموزش داده می‌شود.

تمامی نکات آموزشی و رزمی در این ورزش سازماندهی شده است و نکته قابل توجه در ورزش یاد شده، اخلاق مداری است. مربیان در بخش آقایان و بانوان، همزمان با یاددهی فنون رزمی، نکات اخلاقی از جمله اجتناب از درگیری و رعایت احترام به طرف مقابل را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

محمد شعیبی اظهار داشت: دوره‌های مربی‌گری دفاع‌ شخصی فدراسیون جودو در استان زیر نظر سیدعلیرضا هاشمی نصب رئیس این کمیته و مدرس ارشد نیروهای ویژه پلیس شامل دوره‌های مربی‌گری درجه سه، دو، یک و پس از آن دوره‌های مربیگری ممتاز است؛ که هم اکنون در حال ثبت نام جهت حضور علاقمندان هستیم.

سیدعادل حسینی دیگر مربی این ورزش گفت: به دلیل وجود پتانسیل مناسب، آمادگی آموزش‌دهی به خانواده بزرگ فولاد خوزستان، شامل کارکنان، همسران و فرزندان آنان در صورت ایجاد هماهنگی با تربیت بدنی شرکت در باشگاه این مجموعه و ورزشگاهای مختلف با اعطای احکام معتبر فدراسیون جودو وجود دارد.

این دو مربی ضمن تشکر از همکاری‌های واحد روابط عمومی، از مدیرعامل مردمی شرکت درخواست نمودند، از کارکنانی که توانایی آموزش رشته‌های ورزشی را دارند، استعدادیابی شده و بصورت منسجم و سازماندهی شده، گروه‌های ورزشی با نام فولادخوزستان از سوی تربیت بدنی تشکیل شوند تا بتوانند در سطح ملی و بین المللی موجب افتخارات این مجموعه عظیم را فراهم نمایند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد