رویدادها و گزارش های ویژه

تعیین تکلیف شرکت آلمانی پر سرو صدای ایمیدرو؛

با امضای غریب پور حکم سرپرستی سرقینی صادر شد/ روزهای آرام در انتظار آسکوتک

با امضای غریب پور حکم سرپرستی سرقینی صادر شد/ روزهای آرام در انتظار آسکوتک
پایگاه خبری معدن نیوز - طی نامه ای از سوی خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به عنوان سرپرست شرکت آسکوتک آلمان معرفی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، طی نامه ای از سوی خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو، جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به عنوان سرپرست شرکت آسکوتک آلمان معرفی شد.

 سرقینی موقتا سرپرست آسکوتک شده است و مطمئنا تا معاونت معدنی وزارت صمت  تعیین تکلیف نگردد، وی قادر نخواهد بود رسما مدیرعامل این شرکت آلمانی گردد.

 برای معاونت معدنی وزارت صمت نیز افرادی ازجمله داریوش اسماعیلی مطرح شده که باید استعفایش در مجلس رای بیاورد تا بتواند پذیرای این سمت باشد. وی در دور جدید انتخابات مجلس (مجلس یازدهم) کاندیدا نشده است و این موضوع احتمال انتصاب وی را دو چندان‌می‌کند.

 همچنین زمزمه های انتخاب فرید دهقانی مدیرعامل شرکت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز برای این سمت شنیده می شود و انتصاب وی نیز محتمل است. دهقانی هم به جهت آذری بودن و هم به لحاظ دارا بودن حمایت برخی مجلسی ها می تواند مورد توجه وزیر آذری زبان صمت قرار گیرد.

 علاوه بر این، وجیه اله جعفری با توجه به اینکه سال ها در وزارت صمت، مدیرکل صنایع معدنی بوده و برای مدتی تجربه معاونت معدنی وزارت صمت و سرپرستی ایمیدرو را نیز داشته گزینه مطرح و مناسبی برای این پست می باشد.

وی در 6 سال اخیر و در سمت مدیرعاملی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی با مسائل و مشکلات معدنی ها مستقیما دست به گریبان بوده و تسلط کامل بر روی مسائل معدن و صنایع معدنی داشته و اکنون نیز در موضوع احیا معادن کوچک و متوسط مقیاس بسیار منشا اثر می باشد. لذا چنانچه برای وزیر محترم علاوه بر اشراف و تسلط بر این بخش، جسارت و شجاعت تصمیم و اقدامات اثرگذار نیز معیار انتخاب باشد، جعفری حتما در زمره گزینه های مطرح برای پذیرش سمت معاونت معدنی وزارتخانه محسوب می شود.

 گفتنی است، گزینه دیگر برای این پست، سیف اله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت است که در بسیاری از موارد، امور مختلف از سوی سرقینی به وی تفویض می شده و در چند سال اخیر مستقیما شاهد مسایل فعالان صنعت و معاونت معدنی بوده است. لذا وی نیز گزینه محتمل دیگری برای این سمت می باشد.

در هر حال تعیین تکلیف معاونت معدنی وزارت صمت مقدمه تثبیت سرقینی در آسکوتک خواهد بود و امیدواریم این کمپانی ایرانی _ آلمانی با حضور سرقینی به دوران اوج و تاثیرگذاری خود بازگردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد