سنگ آهن و ذغال سنگ

معدن نیوز گزارش می دهد؛

افزایش ۳۶ درصدی صادرات سنگ آهن آفریقای جنوبی در ماه نوامبر

افزایش ۳۶ درصدی صادرات سنگ آهن آفریقای جنوبی در ماه نوامبر
پایگاه خبری معدن نیوز - محموله های دریای صادراتی سنگ آهن آفریقای جنوبی در نوامبر شاهد افزایش ۳۶ درصدی بوده و به ۴.۹۱ میلیون تن رسیده است در حالی که صادرات در اکتبر ۳.۶۲ میلیون تن بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محموله های دریای صادراتی سنگ آهن آفریقای جنوبی در نوامبر شاهد افزایش 36 درصدی بوده و به 4.91 میلیون تن رسیده است در حالی که صادرات در اکتبر 3.62 میلیون تن بود.

 کل حجم سنگ آهن صادراتی آفریقای جنوبی به چین در ماه نوامبر در مقایسه با اکتبر با افت 5 درصدی از 2.15 میلیون تن به 2.03 میلیون تن سقوط کرد.

این درحالی است که صادرات به کره به شدت افزایش داشته و از 390 هزار تن در ماه اکتبر به 540 هزار تن در ماه نوامبر رسیده است. صادرات به ژاپن نیز پایدار بوده و 200 هزار تن ثبت شده است.

 میزان صادرات سنگ آهن آفریقای جنوبی به هند در ماه نوامبر 48 هزار و 480 تن گزارش شده است. به عبارت دیگر درحالی که صادرات سنگ آهن آفریقا به هند به مدت 4 ماه یعنی از جولای تا اکتبر صفر بود اما مجددا در نوامبر برگشت و عدد قابل قبولی را ثبت کرد.

 پیش بینی می شود کشتی های حاوی محموله های لامپ به ظرفیت 60 هزار و 500 تن در اواخر دسامبر وارد گوا شود.

 به نظر می رسد واردات سنگ آهن لامپ هند از آفریقای جنوبی پس از توقف طولانی مدت طولانی، از سر گرفته شده است. با این حال برخی واحدهای فولادی در غرب و جنوب هند به وابستگی خود به گندله ادامه داده و مصرف گندله را نسبت به محموله های لامپ ترجیح می دهند. 


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد