فولاد و آهن

پیش بینی کاهش تولید فولاد خام چین در سال ۲۰۲۰/ برآورد افت تقاضای فولاد چین در سال آتی

پیش بینی کاهش تولید فولاد خام چین در سال ۲۰۲۰/ برآورد افت تقاضای فولاد چین در سال آتی
پایگاه خبری معدن نیوز - یک مشاور دولتی چین در روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد: انتظار می رود که تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۰ علیرغم ثبت رکورد بالا در سال جاری به ۹۸۱ میلیون تن کاهش یابد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، یک مشاور دولتی چین در روز پنج شنبه هفته گذشته اعلام کرد: انتظار می رود که تولید فولاد چین در سال 2020 علیرغم ثبت رکورد بالا در سال جاری به 981 میلیون تن کاهش یابد.

به گفته Li Xinchuang رئیس موسسه برنامه ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین، تولید سال 2019 برای برترین فولادساز جهان 988 میلیون تن دیده شده است. 

در 10 ماهه اول سال چین 829 میلیون و 220 هزار تن فولاد خام تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.4 درصد رشد داشته است.

در همین حال گزارش منتشر شده همین موسسه تحقیقاتی نشان می دهد، تقاضای فولاد در سال 2019 با 7.3 درصد افزایش به 886 میلیون تن خواهد رسید اما انتظار می رود تقاضا در سال 2020 با افت 0.6 درصدی همراه باشد.

وی اظهار داشت: مصرف فولاد در سال 2019 به دلیل رشد سریع سرمایه گذاری در زیرساخت ها و توسعه املاک و مستغلات، بهتر از حد انتظارات بود در حالی که تولید صنعتی نیز به طور کلی پایدار بوده و از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

انتظار می رود تقاضا برای فولاد در صنعت ساخت و ساز در سال جاری با 11.2 درصد افزایش به 478 میلیون تن برسد اما در سال 2020 تقاضای این بخش با افت 0.6 درصدی پیش بینی شده است.

لی خواستار ادغام واحدها و تشکیل فولادسازی های بزرگ مقیاس در بزرگترین بازار فولاد جهان شد و در این زمینه به ادغام در گروه Baowu چین و مشارکت آن در شرکت آهن و فولاد Maanshan اشاره کرد.

گروه Baowu و گروه Shougang نیز اخیرا شاهد تغییراتی در سهام خود و مشارکت با یکدیگر بودند.

در همین حال رشد سریع تولید در سال جاری نگرانی هایی را در مورد سال ها تلاش چین برای کاهش ظرفیت مازاد فولاد به وجود آورده است و منجر به بررسی دوباره ظرفیت تولید در کارخانه های فولادی این کشور توسط کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی و سایر نهادهای دولتی در ماه نوامبر شد.

لی گفت: برخی واحدهای فولادی بیش از ظرفیت اسمیشان تولید می کنند و مسئله مازاد همچنان در مورد فولاد این کشور باقی مانده است درحالی که این موضوع عملی، پایدار و مطابق با الزمات زیست محیطی نیست.

این پژوهشگر پیش بینی می کند که تقاضای سنگ آهن چین در سال 2020 به یک میلیارد و 225 میلیون تن برسد درحالی که تقاضای سنگ آهن در سال 2019 بالغ بر یک میلیارد و 264 میلیون تن برآورد شده است.

چین سال گذشته یک میلیارد و 60 میلیون تن سنگ آهن وارد کرده بود.

پیش بینی می شود میزان تولید چدن چین نیز در سال 2020 به 775 میلیون تن برسد درحالی که برای سال جاری 800 میلیون تن برآورد می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد