گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل فولاد خراسان در گفت و گو با معدن نیوز؛

فولادسازان ۱۵۳ میلیون یورو در پروژه انتقال آب عمان به شرق کشور سرمایه گذاری می کنند/ ورود دولت در پروژه فرا ملی انتقال آب به شرق کشور/ ۷۰ درصد سرمایه مورد نیاز پروژه از طریق صندوق توسعه ملی تامین می شود

فولادسازان ۱۵۳ میلیون یورو در پروژه انتقال آب عمان به شرق کشور سرمایه گذاری می کنند/ ورود دولت در پروژه فرا ملی انتقال آب به شرق کشور/ ۷۰ درصد سرمایه مورد نیاز پروژه از طریق صندوق توسعه ملی تامین می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - کسری غفوری مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در گفت و گو با معدن نیوز با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی فولادی ها به ویژه فولادسازان شرق کشور در سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، نبود و کمبود آب است گفت: در همین زمینه از سال ها پیش طرح مطالعاتی و علمی بر روی تامین پایدار آب این صنایع انجام شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کسری غفوری مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان در گفت و گو با معدن نیوز با بیان اینکه یکی از دغدغه های جدی فولادی ها به ویژه فولادسازان شرق کشور در سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، نبود و کمبود آب است گفت: در همین زمینه از سال ها پیش طرح مطالعاتی و علمی بر روی تامین پایدار آب این صنایع انجام شد.

غفوری افزود: با انجام مطالعات علمی بر روی انتقال آب از جنوب به مناطق شرق کشور، در نهایت با حمایت ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور مقرر شد تا شرکتی تحت عنوان شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق ایران پیگیر این موضوع گردد.

مدیرعامل فولاد خراسان اظهار داشت: مجموعه های معدن و صنایع معدنی که در سنگان حضور دارند شامل فولاد خراسان، کنسانتره و گندله سازی فولاد مبارکه، مجموعه فراگیر سناباد وابسته به فولاد خوزستان، اپال پارسیان و گسترش صنایع معدنی کاوه با تشکیل یک کنسرسیوم در این طرح ورود کردند اما محوریت موضوع در حوزه فولاد همچنان با ایمیدرو و از طریق شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق کشور دنبال شد.

وی ادامه داد: در چندین جلسه که در ایمیدرو برگزار گردید، نمایندگان وزارت نیرو و استانداری های سه استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز حضور یافتند و نهایتا عنوان طرح "مشارکت در طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان به سه استان شرقی کشور" تعیین شد.

غفوری تصریح کرد: در راستای عملیاتی نمودن این پروژه امروز تفاهم نامه مشترکی میان شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق کشور و شرکت تکاپوی آب و برق شرق که اصطلاحا به آن ((تابش)) گفته می شود با حضور سه استاندار و مدیران عامل شرکت های فولاد خراسان، خوزستان و فولاد مبارکه و نیز مجتمع های حاضر در سنگان به امضا خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه یک پروژه با اهمیت بسیار بالا و فراملی است عنوان کرد: مبلغ سرمایه گذاری کل این پروژه 2.54 میلیارد یورو می باشد که 70 درصد آن قرار است از طریق صندوق توسعه ملی تامین شود. در فاز اول مقرر شده 153 میلیون یورو از این مبلغ با مشارکت شرکت های فولادی تامین شود. این پروژه قرار است ظرف مدت 6 سال عملیاتی گردد.

وی در خاتمه گفت: همانگونه که در ابتدای صحبت ها مطرح شد، بزرگترین دغدغه فولادسازان در استان های شرقی کشور بحث آب است لذا دولت بسیار این پروژه را دارای اهمیت می داند و به همین جهت در سرمایه گذاری ورود نموده تا بتواند از طریق آن، مشکل آب مناطق شرقی کشور چه در حوزه کشاورزی و چه صنایع معدنی و فولادی را حل نماید.

غفوری در پایان از همت عالی و جدی دکتر رزم حسینی استاندار خراسان رضوی و دکتر غریب پور معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جهت عملیاتی این پروژه حیاتی تقدیر و تشکر نمود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد