آلومینیوم و مس

همایش هفته پژوهش در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه برگزار شد

همایش هفته پژوهش در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه برگزار شد
پایگاه خبری معدن نیوز - در مراسم هفته پژوهش که در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه برگزاار شد، احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، پرداختی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، شمسی زاده معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، میردهقان معاون پژوهشی دانشگاه ولی عصر رفسنجان، جمعی از مدیران اسبق امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مدیران و کارکنان مجتمع مس سرچشمه حضور داشتند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در مراسم هفته پژوهش که در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه برگزاار شد، احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، پرداختی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، شمسی زاده معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، میردهقان معاون پژوهشی دانشگاه ولی عصر رفسنجان، جمعی از مدیران اسبق امور تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مدیران و کارکنان مجتمع مس سرچشمه حضور داشتند.

مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه در این مراسم گفت: امور تحقیق و توسعه از سال 1364 با عنوان مرکز تحقیقات و مطالعات شرکت مس ایران در حد یک رئیس و معاونت توسعه و برنامه ریزی شرکت شروع به فعالیت کرد و با افزایش گسترش فعالیتها از اوایل دهه 70 به عنوان امور تحقیق و توسعه به فعالیت خود ادامه داد.

حسن صحرایی افزود: امور تحقیق و توسعه ظرف این 35 سال 1200 پروژه تحقیقاتی را به اتمام رسانده و در حال حاضر 80 پروژه تحقیقاتی در دست انجام داریم.

وی گفت: از 1200 پروژه تحقیقاتی 69 درصد پایان نامه دانشجویی، 12 درصد به صورت قرارداد دانشگاهی و 19 درصد پروژه داخلی است.
صحرایی عنوان کرد: از 80 پروژه تحقیقاتی که هم اکنون در دست انجام داریم 49 درصد دانشجویی، 17 درصد به صورت قرارداد دانشگاهی و 34 درصد پروژه داخلی است.

صحرایی خاطرنشان کرد: در 1200 پروژه انجام شده سهم دانشگاههای استان کرمان 51 درصد و در 80 پروژه در دست اقدام این سهم 46 درصد می باشد که نشان می دهد نیمی از پروژه های ما در داخل استان کرمان انجام می گیرد که رقم قابل قبولی است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: مجتمع مس سرچشمه در حوزهای مختلف مشغول به کار است از جمله پرورش مزرعه آلوورا، بحث کوهورت و سلامت کارکنان این شرکت، باشگاههای ورزشی و اخیراً به همت و ابتکار آقای دکتر صحرایی روی پروژه نانوذرات طلا و نانوذرات سلنیوم دو مجوز برای تولید صنعتی اخذ می کنیم که نانوذرات طلا به شکل کرم ضدچروک مورد استفاده قرار می گیرند و امیدواریم تا سال آینده محصولی جدید از مس را داشته باشیم که مشتری خوبی هم دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این مراسم با اشاره به اجرای طرح کوهورت مس سرچشمه از سال 2018 میلادی، گفت: بین سالهای 97 و 98 وضعیت سلامت 2000 نفر از پرسنل مجتمع مس سرچشمه را بررسی کردیم که برخی از نتایج این تحقیق این بوده که شیوع برخی بیماریها بویژه کبد چرب و سنگ کلیه در پرسنل شرکت مس بالاتر است، در زمینه فشار خون وضعیت بهتری داریم، 30 درصد افراد در مرحله پیش دیابتی هستند و قند خون آنها از نرمال بالاتر است، 49 درصد از پرسنل مجتمع مس سرچشمه اضافه وزن داشته و 17 درصد چاق هستند.

سعید اولین مدیر تحقیق و توسعه مجتمع مس سرچشمه نیز در این مراسم در سخنانی گفت: قبلا رابطه صنعت و دانشگاه به صورت تشریفاتی بود که اتفاقی که در زمان ما افتاد این بود که با انعقاد قراردادهایی با اساتید دانشگاهها آنها متعهد شدند که همکاریهای مشترکی با صنعت تعریف کنند و برای انجام آنها متعهد شوند که در این مدت آثار خوبی به بار آورد و امروزه تحقیق و توسعه یک نیاز امکان ناپذیر و کاری خلاقانه است.

در این همایش از پژوهشگران برتر مجتمع مس سرچشمه تجلیل شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد