سایر عناصر و مواد

قطع وابستگی ایران به واردات دستگاه برش سنگ معدن

قطع وابستگی ایران به واردات دستگاه برش سنگ معدن
پایگاه خبری معدن نیوز- یک شرکت ماشین سازی، وابستگی به واردات دستگاه برش سنگ معدن، سانتریفیوژهای دوطبقه و فیلتری و خطوط کامل تولید نمک خوراکی و کلسیم کلراید را حذف کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، یک شرکت ماشین سازی در شهرک صنعتی گرمسار، وابستگی به واردات دستگاه برش سنگ معدن، سانتریفیوژهای دوطبقه و فیلتری و خطوط کامل تولید نمک خوراکی و کلسیم کلراید را حذف کرد.
مدیر عامل شرکت ماشین سازی پارس پولاد سپید با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار در کشور دستگاه بُرش بُلوکی سنگ های نرم در خود محیط معدن با هدف حذف استفاده از مواد منفجره در استخراج، به صفر رساندن ضایعات و سهولت صادارات، طراحی و ساخته شد.
عباس زندی با بیان اینکه این دستگاه پس از 8 ماه تحقیق با یک دهم هزینه نمونه خارجی ساخته شده است گفت: این طرح ابتکاری با مشارکت بخش خصوصی به منظور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در صادرات سنگ های معدنی اجرا شد و نمونه اولیه آن 300 میلیون تومان هزینه داشت.
وی قابلیت استقرار و مانور مطلوب در معدن، کارایی مناسب و کاربردی در معادن نمک و امکان استفاده در معادن دیگر با به روز رسانی و ارتقاء فناوری و کارکرد ساده نسبت به نمونه خارجی را از ویژگی های این طرح برشمرد و تاکید کرد : این دستگاه قادر است با بُرش های عمودی و افقی بلوک های 40 در 40 در 20 را از معادن استخراج کند.
زندی افزود: معدن داران می توانند با استفاده از این دستگاه به جای سنگ معدن لاشه بدست آمده با انفجار، سنگ معدن برش خورده با ارزش افزوده را صادر کنند .
به گفته وی، با توجه به نمک خیز بودن استان سمنان و بهره مندی معدن کاران از این دستگاه، تاکنون سه هزار تن سنگ نمک برش خورده به روسیه ارسال شده است.
زندی گفت: وجود معادن دیگری نظیر گچ در این استان، امکان توسعه و افزایش صادرات با بهره گیری از این ماشین پس از تولید انبوه وجود دارد.
این مدیر بخش صنعت استان سمنان همچنین از طراحی و ساخت سانتریفیوژهای مورد استفاده در خطوط تولید محصولات خوراکی، شیمیایی، دارویی و کود شیمیایی نظیر نمک خوراکی و کلسیم کلراید و کودپتاس خبر داد و گفت: این دستگاه پُرکاربرد که وظیفه اصلی آن جداسازی جسم جامد از محلول اشباع شده است، قبلا وارداتی بود و هم اکنون امکان طراحی، ساخت و نصب تخصصی آن در ابعاد و کاربردهای مختلف در دو مُدل 2 طبقه و فیلتری فراهم شده است.
به گفته مدیر عامل شرکت ماشین سازی پارس پولاد سپید، با بهره گیری از تخصص جوانان دانشگاهی این شرکت موفق به طراحی و ساخت کامل خطوط تولید و فرآوری سنگ نمک و محصولات زیر مجموعه شد و علاوه بر تکمیل خط سفارشی برای یک واحد صنعتی در ساوه، بزودی دانش فنی خود را با ساخت یک خط تولید به سفارش سرمایه گذار کشور عمان صادر خواهد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد