اکتشاف و ماشین آلات

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی از ابتدای دی ماه

آغاز عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی از ابتدای دی ماه
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از آغاز عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی از ابتدای دی ماه خبر داد.
  بزرگنمايي:

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از آغاز عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی پهنه‌های اکتشافی از ابتدای دی ماه خبر داد.

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شهرام ادیب مدیر اکتشاف شرکت با بیان این مطلب گفت: با مشارکت ایمیدرو، ایمپاسکو وکنسرسیوم اکتشاف (شرکت پایا) و بررسی موضوع اکتشاف 300 هزار کیلومتر مربع در قالب پهنه، 44000 کیلومتر مربع در قالب 10 پهنه در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، 2 پهنه در قزوین،گیلان، فارس، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی که بخشی از آن در خراسان جنوبی قرار می گیرد، به ایمپاسکو واگذار شد.

وی در ادامه افزود: از اول دی ماه 98 عملیات اجرایی شناسایی و پی‌جویی در پهنه ها شروع می شود و بر این اساس یک برنامه زمانبندی 6 ماهه تهیه شده که اگر شرایط جوی اجازه دهد تا پایان خرداد ماه سال آینده عملیات اکتشافی خاتمه می یابد.

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: این برنامه ریزی به دلیل قرارگیری اکثر پهنه ها در استان های دارای شرایط جوی نامناسب در فصل زمستان بسیار خوش بینانه است و به احتمال زیاد منجر به تمدید برنامه زمانی خواهد شد.

 

ادیب در مورد به روز نبودن تجهیزات حفاری و اکتشافی تاکید کرد: قسمت اعظم هزینه های اکتشافی در قسمت حفاری است و در یک مقایسه ساده با کشورهای منطقه روشن می شود که ترکیه 3 میلیون، چین 5 میلیون و استرالیا 8 میلیون متر در سال حفاری انجام می دهند اما ایران در بهترین حالت 250هزار متر در سال جاری انجام می شود.

وی ادامه داد: در بحث عمق شناسایی شده به نقل از سازمان زمین شناسی، آمریکا 381متر، اروپا 315 متر، آفریقا 25 متر و در ایران که البته آمار دقیقی وجود ندارد، بین یک تا 5 متر عمق زمین را شناسایی کرده اند و این موضوع برمی گردد به هزینه هایی که دولت باید برای پوشش ریسک انجام دهد.

مدیر اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در خاتمه تنها راهکار را در این دانست که سازمان های توسعه ای یا سازمان زمین شناسی اطلاعات پایه را به صورت منظم تولید و به روزرسانی کنند و ترتیبی اتخاذ شود تا ریسک عملیات اکتشافی کاهش یابد تا بخش خصوصی با توان بیشتر بتواند وارد عملیات اکتشافی شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد