فولاد و آهن

به گزارش معدن نیوز؛

توسعه سبز و تولید هوشمند به دو موضوع اساسی در توسعه صنعت فولاد چین تبدیل می شود

توسعه سبز و تولید هوشمند به دو موضوع اساسی در توسعه صنعت فولاد چین تبدیل می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- دو موضوع اصلی برای توسعه صنعت فولاد چین در آینده مطرح شده که یکی از آنها توسعه سبز است و دیگری تولید هوشمتد می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دو موضوع اصلی برای توسعه صنعت فولاد چین در آینده مطرح شده که یکی از آنها توسعه سبز است و دیگری تولید هوشمتد می باشد.

قیمت فولاد چین در سال 2019 در دامنه محدودی نوسان داشته و سطح کلی این نوسانات پایین تر از سال گذشته می باشد.

با توجه به رشد سریع تولید فولاد در سال 2019، بازار داخلی فولاد به لحاظ عرضه و تقاضا، تعادل ضعیفی را نشان داده است.

با این حال، صنعت فولاد هنوز در توسعه مشکل دارد و سطح صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست در بین شرکت های فولادی متفاوت است و هنوز هم مکانیسم علمی و استاندارد بلند مدت حفاظت از محیط زیست در این صنعت شکل نگرفته است.

امروز صنعت فولاد چین در مرکز توجه قرار دارد و نیمی از کل ظرفیت فولاد جهان در این کشور تولید می گردد. این کشور در تمامی جبهه های صنعت فولاد پیشرو بوده است.

صنعت 160 ساله فولاد نشان می دهد انگلیس، آمریکا، روسیه و ژاپن بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان در برهه هایی از زمان بوده اند. در هر دوره صنعت فولاد به اقتصاد کشورها کمک شایانی کرده است تا به سرعت رشد نمایند و اقتصاد کشورها برطبق همین صنعت می چرخد.

از سال 1996 مرکزیت صنعت فولاد جهان به سمت چین تغییر جهت داد. صنعت فولاد چین تجربه هایی در زمینه تولید فولاد سبز، تولید هوشمند و اصلاحات ساختاری به داشته تا اقتصاد خود را از طریق تقویت صنعت فولاد، پیشرفته تر نماید.

برای توسعه سبز نیازمند پیشرفت نوآوری و استفاده از خدمات پیشرفته می باشیم. صنعت فولاد چین در زمینه بازیافت انرژی در جهان پیشرو است اما با این حال توسعه صنعتی به حفاظت از انرژی، محیط زیست و بازیافت و کاهش رویه ها و نیز نوآوری های کلیدی متکی است.

برای توسعه پایدار، صنعت فولاد چین باید سرمایه گذاری بیشتری در تولید سبز و نوآوری و تولید انرژی سبز داشته باشد که خود نیازمند تغییر رویه های ساختاری است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد