اخبار استان ها

برگزاری سومین نشست کار گروه طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس در آذربایجان شرقی

برگزاری سومین نشست کار گروه طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس در آذربایجان شرقی
پایگاه خبری معدن نیوز - سومین نشست کارگروه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در آذربایجان شرقی برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سومین نشست کارگروه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس طبق تفاهم نامه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت و با محوریت معادن طلا و مس برگزار شد.
این جلسه تخصصی با دارندگان مجوز بهره برداری معادن مس و طلای استان آذربایجان شرقی با هدف اجرایی و عملیاتی نمودن اقدامات و پیشنهادات کلینیکی برای فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس طلا و مس استان در مناطق باشماق، انجرد، الوند، مزرعه و … برگزار شد.
بررسی مشکلات و تلاش در جهت رفع موانع تولید واحدهای فرآوری ازجمله مواردی است که طرح احیا از طریق سازمان صمت در دستور کار خود قرار داده و پشتیبانی مالی و فنی و تکنولوژی از دیگر اقدامات آتی می باشد.
استقبال خوب معدنکاران مس و طلا در دو مرحله عمومی و جداگانه فیمابین معدن دار و سرپرست اقتصادی و سرمایه گذاری دلیلی بر اهمیت و توجه به طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس می باشد.
بر اساس این گزارش بعد از موضوع معادن زغالسنگ استان و انجام راهکارهای اجرایی در این حوزه پیگیری امور معادن کوچک طلا و مس استان در اولویت قرار گرفته که نیازمند همکاری و تعامل سازمان های نظام مهندسی معدن، زمین شناسی، خانه معدن، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نمایندگان طرح احیا می باشد.
معرفی معادن جهت رفع مشکلاتی ازجمله منابع طبیعی به شورای هماهنگی طرح، معرفی معادن جهت دریافت تسهیلات به صندوق بیمه فعالیت های معدنی، تامین خوراک برخی واحدهای فرآوری و کمک و معرفی جهت فروش محصولات، ازجمله راهکارهای عملیاتی ارایه شده در جلسه بود که طبق زمانبندی تعیین شده اجرایی خواهد شد.
گفتنی است این جلسه با مدیریت نایب رییس هیات مدیره ایمپاسکو، سرپرست اقتصادی و سرمایه گذاری طرح،نماینده ایمپاسکو در استان، رییس اداره امور معادن سازمان صمت استان، رییس خانه معدن استان و نماینده معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد