فولاد و آهن

وضع تعرفه های آنتی دامپینگی از سوی مالزی بر روی نورد سرد و ورق های غیرآلیاژی ۴ کشور

وضع تعرفه های آنتی دامپینگی از سوی مالزی بر روی نورد سرد و ورق های غیرآلیاژی ۴ کشور
پایگاه خبری معدن نیوز - مالزی تعرفه های آنتی دامپینگ را بر واردات CRC و کویل فولادی غیر آلیاژی چین، ژاپن، کره جنوبی و ویتنام اعمال کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، مالزی تعرفه های آنتی دامپینگ را بر واردات CRC و کویل فولادی غیر آلیاژی چین، ژاپن، کره جنوبی و ویتنام اعمال کرد.

رویترز گزارش داد: وزارت صنعت و تجارت بین الملل مالزی روز پنج شنبه اعلام کرد این کشور تعرفه های آنتی دامپینگ را به مدت 5 سال بر روی بر روی نورد سرد CRC و‌ کویل (ورق) فولادی غیر آلیاژی وارداتی از چین، ژاپن، کره جنوبی و ویتنام اعمال کرد.

بالاترین تعرفه به میزان 26.39 درصد بر روی واردات از ژاپن تحمیل خواهد شد درحالی که تعرفه برای محصولات چینی 26.38 درصد تعیین شده است. تعرفه صادرکنندگان کره جنوبی به جز پوسکو که صفر است، 3.84 درصد خواهد بود.

همچنین برای برخی شرکت های خاص در چین و ویتنام نیز تعرفه های متفاوتی در نظر گرفته شده است.

این تعرفه ها به ویژه برای نورد با عرض بیش از 1300 میلی متر در نظر گرفته شده است. تحقیقات پیرامون موضوع آنتی دامپینگ از سوی وزارت مربوطه به نمایندگی از صنایع داخلی انجام می شود.

این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: صنایع داخلی مالزی نسبت به اینکه محصولات فولادی با قیمت های پایین تر از قیمت های فروش در بازارهای داخلی به این کشور وارد می شوند به این وزارتخانه معترض شده و شکایت کرده اند.

این تعرفه ها از روز چهارشنبه به مرحله اجرا گذاشته شده و تا 24 دسامبر 2024 اجرا خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد