سیمان و مصالح

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان؛

تولید سیمان در ۸ ماه ابتدایی امسال رشد ۱۱ درصدی داشت/ صادرات سیمان ۵ درصد افزایش یافت

تولید سیمان در ۸ ماه ابتدایی امسال رشد ۱۱ درصدی داشت/ صادرات سیمان ۵ درصد افزایش یافت
پایگاه خبری معدن نیوز - دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش ۱۱ درصدی تولید سیمان در کشور طی دوره ۸ ماهه سال جاری و رشد ۵ درصدی صادرات این محصول خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان از افزایش 11 درصدی تولید سیمان در کشور طی دوره 8 ماهه سال جاری و رشد 5 درصدی صادرات این محصول خبر داد. 
عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان، درباره وضعیت بازار سیمان اظهار کرد: بازار سیمان طی 8 ماه ابتدای امسال، روند رو به رشدی داشته و تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه صادرات هم طی 8 ماه امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 5 درصد رشد داشته است تصریح کرد: امیدواریم که روند رشد صادرات بیشتر شود.
شیخان در ادامه یادآوری کرد: به نظر می‌رسد که از آذرماه، بازار سیمان افت کرده است که دلیل آن را می‌توان شرایط آب و هوایی و کاهش ساخت و ساز دانست.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه فعالان بخش سیمان در تلاش اند تا یک نرخ منطقی برای این محصول به دست آورند افزود: اگر این مهم، صورت گیرد به طور قطع، هم برای تولیدکننده و هم مصرف کننده، صرفه اقتصادی دارد.
شیخان با تاکید بر اینکه سیمان، در کشور دارای مزیت است افزود: با رشد تولید سیمان هم می‌توانیم ارزآوری داشته باشیم و هم مانع خروج ارز به واسطه واردات شویم.
وی تاکید کرد: صنعت سیمان از صنایع کلیدی و پیش نیاز توسعه اقتصادی است به نحوی که کشور‌های توسعه یافته یا در حال توسعه با احداث کارخانه‌های متعدد، سیمان مورد نیاز برنامه‌های توسعه‌ای خود را تولید می‌کنند. به طور کلی، سرانه مصرف سیمان در هر کشور رابطه مستقیم با نرخ رشد اقتصادی کشور دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد