طلا و نقره

بهترین هفته برای طلا پس از آگوست ۲۰۱۹

بهترین هفته برای طلا پس از آگوست ۲۰۱۹
پایگاه خبری معدن نیوز-پس از چهار ماه، طلا در حال به پایان رساندن هفته ای بسیار موفق و بیشترین پیشرفت از سال ۲۰۱۰ میلادی تا کنون است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، روز جمعه 27 دسامبر 2019، قیمت شمش به بالاترین میزان طی هفت هفته اخیر رسید. افزایشی که با صعود شاخص های آسیایی، ثبت رکوردها در آمریکا و کاهش تنش های اقتصادی میان آمریکا و چین همراه بود.

با کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی و جدال میان آمریکا و چین بر سر مسائل تجاری، ارزش دارایی ها افزایش یافت و در سال جاری موجب رشد 18 درصدی شمش شد.

در این بین، فدرال رزرو اعلام کرده است که پس از سه بار کاهش نرخ بهره در سال جاری، در سال 2020 تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد. همچنین ظرفیت دلار در بازار باعث ازبین رفتن دستاوردهای یک ساله آن شد.

مارگارت یانگ، تحلیل گر بازارهای سی ام سی سنگاپور طی یادداشتی اعلام کرد: "تضعیف دلار باعث افزایش بهای طلا شده است ولی نمی توان تنها با همین یک دلیل، افزایش قیمت طلا را توجیه کرد. ارزش غیرواقعی سهام را می توان به عنوان دلیل منطقی تری برای افزایش تکنیکال طلا پس از وقفه ای سه ماهه دانست."

قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر، یعنی یک هزار و 514 دلار، با 0.1 درصد کاهش، دیروز به یک هزار و 509 دلار در هر انس رسید.

در واقع این هفته شاهد افزایش 2.1 درصدی قیمت طلا بودیم. در خصوص دیگر فلزهای گران بها، نقره با 0.5 درصد کاهش، پالادیوم با 0.3 درصد افزایش و پلاتین با 0.2 درصد افزایش همراه بوده اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد