فولاد و آهن

بازار آهن و فولاد به کدام سمت و سو می رود؟

بازار آهن و فولاد به کدام سمت و سو می رود؟
پایگاه خبری معدن نیوز - بازار فولاد در انتظار تعیین جهت قیمت ها در روزهای آتی و انجام معاملات است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود نوشت: بازار فولاد در انتظار تعیین جهت قیمت ها و بازار در روزهای اتی و انجام معاملات است.

اسلب CIS حدود ٤٠٥ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می شود در حالیکه فولادسازان ترک موجودی کافی دارند و خریدی از سوی آنان انجام نشده است.

هر تن بیلت نیز 403.5 دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می شود در حالیکه پیشنهاد فولادسازان 415 تا 420 دلار است و تا 410 دلار هم تخفیف می دهند اما معامله ای انجام نشده و آخرین خریدها 403 تا 407 دلار بوده است، بازار منتظر برگشت تقاضا بعد از تعطیلات است.

میلگرد نیز 430 تا 440 دلار فوب و کلاف وایر راد (مفتول) 450 دلار ثابت بوده است. میلگرد در GCC افزایش قیمت داشت و افزایش بهای بیلت و قراضه باعث شد امارات استیل میلگرد خود را تا 517 دلار درب کارخانه پیشنهاد بدهد. میلگرد در امارات 505 تا 508 دلار درب کارخانه ارزیابی می شود که 31 دلار افزایش را با توجه به بهبود تقاضا ثبت کرده است.

با توجه به فصل ساخت و ساز، مصرف در کشورهای خاورمیانه افزایشی است لکن شرکت عمانی Moon Iron & Steel با ظرفیت 1.2 میلیون تن در سال، به تازگی وارد بازار شده است و این مسئله رقابت را سخت می کند.

هر تن قراضه وارداتی به ترکیه 303 دلار در تن شنیده می شود.

فولادسازان با توجه به کاهش قیمت میلگرد چین مجبور به کاهش قیمت میلگرد شدند و هر تن میلگرد داخلی ترکیه 520 دلار و صادراتی 444 دلار فوب و 435 دلار درب کارخانه به فروش می رسد. میلگرد چین 440 دلار فوب فروخته می شود در حالیکه خریداران سنگاپوری و شرق آسیا به دنبال 420 تا 430 دلار فوب هستند.

هر تن ورق گرم CIS نیز 470 دلار و ورق سرد ٥٢٠ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می شود.

در چین هر تن بیلت 3320 یوان ارزیابی می شود که با توجه به محدودیت های آلایندگی در استان تانگشان از 26 دسامبر تقاضا اندکی افزایش دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد