گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در گفت و گو با معدن نیوز مطرح کرد؛

فعال‌سازی ۱۵۰ معدن در هدف‌گذاری کلان در سال ۹۸

فعال‌سازی ۱۵۰ معدن در هدف‌گذاری کلان در سال ۹۸
پایگاه خبری معدن نیوز - سیدرضا عظیمی، مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز به ارایه گزارش ۹ ماهه از طرح پایش احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط مقیاس پرداخت و گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به نمایندگی از سازمان ایمیدرو، به عنوان مجری طرح اقتصاد مقاومتی احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس انتخاب شد.
  بزرگنمايي:

سیدرضا عظیمی، مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز به ارایه گزارش 9 ماهه از طرح پایش احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط مقیاس پرداخت و گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به نمایندگی از سازمان ایمیدرو، به عنوان مجری طرح اقتصاد مقاومتی احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس انتخاب شد.

وی افزود: دفتر طرح و دبیرخانه آن مستقر در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ضمن بهره‌مندی از توان بخش خصوصی، سعی دارد تا از تمامی امکانات و توان علمی و اجرایی خود جهت فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس کشور بهره گیرد.

عظیمی اظهار داشت: از ابتدای سال 98، با در نظر گرفتن تمامی امکانات و الزامات طرح، سعی بر آن شده است تا اقدامات زیرساختی، عملیاتی و کلینیکی به‌صورت میدانی انجام‌شده تا بتوان زمینه‌های فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس را هرچه بهتر فراهم کرد.

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس اهم اقدامات این طرح را از ابتدا تاکنون شامل 14 مورد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، 7 مورد تفاهم‌نامه پژوهشی و آموزشی، 5 مورد تفاهم‌نامه تامین مالی، 2 مورد تفاهم‌نامه مرتبط با توسعه استارت آپ‌ها، 46 جلسه شورای هماهنگی طرح، 150 جلسه کارشناسی و استانی، برگزاری همایش ملی و چندین همایش تخصصی و راه‌اندازی وب‌سایت طرح (درگاه ورودی سطام) به نشانی ssmines.impasco.com دانست.

وی با بیان این‌که با کمک سازمان‌های صمت استانی، تقریبا آمار 31 استان کشور احصا شده است، ادامه داد: تاکنون 14 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، فارس، اصفهان، مازندران، هرمزگان، خراسان رضوی، البرز، کرمان، جنوب کرمان، مرکزی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی پایش شده‌‌اند.

عظیمی عنوان کرد: در مجموع مطابق گزارش اخیر تا پایان آذرماه اقدام کلینیکی بر روی 245 معدن صورت گرفته است. از مجموع معادن بررسی شده، تعداد 240 پروژه تعریف شده که مجموعه 1156 معدن از این پروژه‌ها متاثر هستند و در نهایت 78 معدن در استان‌های مختلف کشور فعال گردیده‌اند.

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک ‌مقیاس در ادامه گفت: در هدف‌گذاری کلان طرح برای سال 98، فعال‌سازی 150 معدن مشخص گردیده و پیش‌بینی 3000 نفر اشتغال در 150 معدن شده است که دستیابی به این هدف مهم دور از ذهن نبوده و نیازمند همکاری و هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی و هم چنین تشکل‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی کشور می‌باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد