اکتشاف و ماشین آلات

بازدید وزیر صمت از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

بازدید وزیر صمت از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور
پایگاه خبری معدن نیوز- رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور آخرین دستاوردهای این حوزه را مورد توجه قرار داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور آخرین دستاوردهای این حوزه را مورد توجه قرار داد.

سازمان زمین‌ شناسی و اکتشافات معدنی مسئول انجام بررسی های زمین‌شناسی و معدنی در سراسر کشور، جمع‌آوری نتایج فعالیت های انجام شده در این زمینه، ایجاد هماهنگ، تهیه، تکمیل و انتشار نقشه‌های زمین شناسی ایران است.

هم اکنون وظایف اکتشافی در سطح کشور تماما به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران محول گردیده شده است.

سازمان در حال حاضر مسئول مطالعات زمین‌شناسی کشور، و ارزیابی اکتشافی منابع معدنی بجز هیدروکربورها است.

گروه‌های مختلف سازمان مانند، چینه‌شناسی، سنگ‌شناسی، رسوب‌شناسی، زمین شناسی دریایی، فسیل‌شناسی، زمین‌ساخت، لرزه زمین‌ساخت، اکتشاف، ژئوفیزیک، ژئوشیمی، ژئومتیکس و آزمایشگاههای مختلف را به انجام می‌رسانند.

این سازمان در حال حاضر با حدود 700 نفر پرسنل با مدارج علمی بالا و بهره گیری از تجهیزات آزمایشگاهی و امکانات کامپیوتری توان اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و اکتشافی را با کیفیت بالا دارا است.

اداره مرکزی سازمان در تهران است و در 5 ناحیه شمال باختری (تبریز)، شمال خاوری (مشهد)، جنوب (شیراز)، جنوب باختری (اهواز)، و جنوب خاوری (کرمان) مراکزی برای ارائه خدمات زمین‌شناسی منطقه‌ای تاسیس گردیده است. سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور همچنین با دیگر سازمان‌ها در ایران و خارج از ایران همکاری‌های متقابل و برنامه‌های تحقیقاتی مشترک دارد.

این سازمان به منظور انتقال دانش زمین‌شناسی و انتشار یافته‌های نوین علمی، از پاییز سال 1992 میلادی مطابق با 1370 هجری شمسی شروع به انتشار (فصلنامه علوم زمین) نموده است.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد