اکتشاف و ماشین آلات

وزیر صمت تاکید کرد؛

توجه به اکتشافات تنها راه توسعه بخش معدن است/ سازمان زمین شناسی، محور اصلی اکتشافات معدنی کشور است

توجه به اکتشافات تنها راه توسعه بخش معدن است/ سازمان زمین شناسی، محور اصلی اکتشافات معدنی کشور است
معدن نیوز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: راه ورود و توسعه بخش معدن توجه به فعالیت های سازمان زمین شناسی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در جمع خبرنگاران گفت: راه ورود و توسعه بخش معدن توجه به فعالیت های سازمان زمین شناسی است.
رضا رحمانی افزود: اگر بخواهیم معادن را فعال کنیم و از ظرفیت های خدادادی کشور استفاده کنیم، هیچ راهی جز شناسایی و اکتشاف معادن نداریم و لذا سازمان زمین شناسی در این زمینه محور است و رسالت اصلی سازمان هم شناسایی همین پتانسیل ها است.
وی ادامه داد: به اندازه اهمیتی که برای معدن قائلیم و به اندازه جایگاهی که معدن در اقتصاد ما دارد و ما به آن اعتقاد داریم باید به سازمان زمین شناسی بها بدهیم.
رحمانی خاطرنشان کرد: اگر اینطور نگاه می کردیم امروز صادرات و معدن، اکتشاف، استخراج و صنایع معدنی جایگاه واقعی خود را پیدا می کرد.
وی تصریح کرد`ما امسال این مساله را شروع کرده ایم و معدن را جزء یکی از محورهای فعالیت خود قرار داده ایم و اگر بخواهیم به این ماموریت ها برسیم، حتما باید به سازمان زمین شناسی توجه کنیم.
وزیر صمت تاکید کرد: سازمان در زمان تاسیس خود یک سازمان پیشرویی بوده ‌است و فعالیت های خوبی در کشور انجام می داده است ، و در حال حاضر کشورهای توسعه یافته در جهان، سازمان زمین شناسی در آنجا جایگاه وسیعی است و وضعیت مناسب تری نسبت به کشورهای توسعه نیافته دارند.
رحمانی گفت: با امکاناتی که در اختیار وزارت صمت است ما این سازمان را در این جایگاه خواهیم دید و بودجه های سالانه و منابع ملی آن را پی گیری می کنیم.
رحمانی با اشاره به اهمیت و افزایش صادرات و در پاسخ به سوالی درباره عوارض 25 درصدی و تاثیر آن بر صادرات توضیح داد: صادرات برای ما مهم است و می خواهیم از خام فروشی جلوگیری کنیم و عوارض دریافتی برای محصولات نیست و برای مواد خام و مواد نیمه خام بوده است.
وی افزود: سیاست ما این است که مواد خام صادر نشود و در داخل تبدیل به محصول نهایی شود و ارزش افزوده داشته باشد و برای جوانان شغل ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در مجموع کل صادرات ما در 9 ماهه اول سال افزایشی بوده است.
رحمانی درباره افق تولید 55 میلیون تن سنگ آهن گفت: رسیدن به این افق نیازمند اکتشافات جدید است و باید معادن جدید را فعال کنیم و اگر این معادن فعال نشود، تامین این مقدار سخت است ولی امکان رسیدن به این افق وجود دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد