سنگ و فلز گرانبها

نقره فلز محبوب سال ۲۰۲۰ شناخته شد/ سرمایه گذاران به آینده نقره امیدوارند

نقره فلز محبوب سال ۲۰۲۰ شناخته شد/ سرمایه گذاران به آینده نقره امیدوارند
پایگاه خبری معدن نیوز - سرمایه گذاران حقیقی همچنان به آینده نقره امیدوارند. برای چهارمین سال پیاپی، نقره همچنان به عنوان پیشتاز فلزهای ارزشمند و مس، برای سال های آتی در نظر گرفته می شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کیتکونیوز، سرمایه گذاران حقیقی همچنان به آینده نقره امیدوارند. برای چهارمین سال پیاپی، نقره همچنان به عنوان پیشتاز فلزهای ارزشمند و مس، برای سال های آتی در نظر گرفته می شود.

امسال، 1820 نفر در یک نظرسنجی آنلاین در خصوص چشم انداز سال 2020 شرکت کردند. 794 رای دهنده حقیقی، یا به عبارت دیگر در مجموع 44 درصد اعلام کردند که انتظار دارند در سال پیش رو عملکرد نقره بهتر از سایر فلزها باشد.

طلا با 526 رای، یا با 29 درصد آرا در جایگاه دوم قرار گرفت و 213 نفر نیز پلاتین را برای مقام سومی انتخاب کردند. 178 رای نیز به مس اختصاص داده شد. پالادیوم تنها 109 رای یا 6 درصد آرا را کسب کرد که تقریبا با آرا سال گذشته خود یکسان بود. البته باید به این نکته اشاره داشت که پالادیوم در سال 2019 با 50 درصد افزایش و برای اولین بار رسیدن به نرخ 2000 دلار در هر انس ، کمی باعث سردرگمی رای دهندگان شد.

یکی از مخاطبین کیتکو می گوید: "نقره با ثبات ترین فلز است. فقط به نمودار نگاه کنید، نقطه شروع خود را پیدا کرده است و تنها یک راه پیش روی دارد و آن هم صعود است. پالادیوم در وضعیت خوبی به سر نمی برد و کسانی که اکنون به دنبال خریدش روند برایشان بد تمام می شود."

روز پنجشنبه نسبت طلا-نقره به رکورد تاریخی 84.5 رسید. بدین معنی که با 84.5 انس نقره می توان یک انس طلا خرید. یک عدد بالا، نشانگر عملکرد ضعیف نقره است.

برخی تحلیلگران وال استریت به خبرگزاری کیتکو گفتند که در نقره این پتانسیل وجود دارد که از طلا پیشی بگیرد.

دانیل گالی، استراتژیست TD Securities گفت: "طی چند سال اخیر، ارتباط سرمایه گذاری بر روی طلا و نقره از میان رفته است. با این حال طی چند ماه اخیر، نشانه هایی از فعالیت های دوطرفه برای سرمایه گذاری بر روی این دو فلز نتایج مثبتی در پی داشته است. از نظر ما طلا رشد خوبی خواهد داشت ولی کسانی خریدار نقره هستند، سود بیشتری بدست خواهند آورد. فکر می کنیم که تقاضای صنعت در این خصوص، در سال پیش رو افزایش یابد."

فیلیپ استرایب، استراتژیست ارشد بازار در شرکت RJO Futures می گوید: "نسبت طلا-نقره رو به کاهش خواهد رفت، نسبتی که به نفع نقره تغییر خواهد کرد.نقره همچنان نسبت به دیگر فلزها نظیر پلاتین و پالادیم بالاتر خواهد بود و معاهدات بازرگانی، تقاضای تکتولوژی برای نقره را افزایش خواهد داد."

آمار و ارقام در سال 2020 به نفع نقره هستند که به راحتی با سال پیش، که 43 درصد رای دهندگان نقره را به عنوان پیشتاز سال 2019 انتخاب کردند، قابل مقایسه می باشد. به همین ترتیب، طلا با 34 درصد آرا در جایگاه دوم و مس با 12 درصد، پالادیوم با 6 درصد و پلاتین با 5 درصد به ترتیب جایگاه های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

از حیث عملکرد حقیقی تا آخرین ساعت کاری روز پنجشنبه، پالادیوم تا این روز از سال، 50 درصد افزایش داشته است، در حالی که پلاتین با 19 درصد افزایش در جایگاه دوم قرار می گیرد. طلا با 18 درصد و نقره با 16 درصد به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم نشسته اند. مس نیز با 9 درصد افزایش، پنجمین فلز از حیث عملکرد واقعی می باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد