اخبار استان ها

بهره‌برداری از فاز اول فولاد جهان‌آرا در اوایل سال آینده

بهره‌برداری از فاز اول فولاد جهان‌آرا در اوایل سال آینده
پایگاه خبری معدن نیوز- خوزستان استاندار خوزستان گفت: پروژه فولاد شهید جهان آرا، ‌فاز اولش رو به اتمام است و اوایل سال آینده این پروژه ۱.۵ میلیون تنی را به بهره‌برداری می‌رسانیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، غلامرضا شریعتی در حاشیه نمایشگاه محصولات منتخب 3000 طرح اشتغالزایی در استان خوزستان اظهار کرد: در سال 95 تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد اجرایی فرمان امام و استانداری خوزستان پیرامون بحث اشتغال خرد و کوچک و متوسط، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ استان و کارهای عمرانی و رفع محرومیت‌زدایی منعقد شد.

وی افزود: مخبر هم به بنده اعلام کردند که چنین تفاهم‌نامه‌ای به این سنگینی در هیچ استانی و در هیچ مقطعی نداشته‌ایم و خدارا شاکریم اکنون در عمده آن‌ها، کار محقق شده و به اتمام رسیده است.

شریعتی تصریح کرد: در بحث مشاغل خرد و کوچک، کار خیلی خوب پیش رفته است و از همکاری مشترکی که بین مسئولین ما در استان و شهرستان‌ها بوده است و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های ستاد اجرایی در استان گفت: از این پروژه‌ها می‌توان به بحث میادین نفتی، فولاد شهید جهان‌آرا، کارخانه قند دزفول، بیمارستان بزرگ دزفول که در حال ساخت است و همچنین بحث کاغذسازی که از بعد استراتژیک بودن و امنیت ملی، یکی از پروژه‌های بی‌نظیر است، اشاره کرد. کارخانه کاغذ وابستگی کشور را به کاغذ برطرف می‌کند و از باگاس نیشکر، این محصول مهم و ارزشمند تولید می‌شود. این طرح در صندوق توسعه ملی تصویب شد و روند اجرایی آن انجام می‌شود.

شریعتی بیان کرد: فولاد شهید جهان‌آرا نیز، ‌فاز اولش رو به اتمام است و اوایل سال آینده این پروژه 1.5 میلیون تنی را به بهره‌برداری می‌رسانیم. فولاد جهان آرا، اسلب و شمش ورق عریض را تولید می‌کند که در کشور تولید نمی‌شود و وارداتی است و فقط مقدار محدودی فولاد مبارکه تولید می‌کند؛ این کارخانه به نوعی خوراک فولاد اکسین را تامین می‌کند و ورق‌های عریض از این مسیر تولید می‌شود و وابستگی ما را به حداقل می‌رساند و در جهت استقلال اقتصادی کشور گامی مهم است.

وی افزود: تهمیدات فاز دوم آن نیز اندیشیده شده است و امیدواریم بزودی مسائل اداری‌اش رفع شود و به سمت اجرایی شدن برود؛ این فاز، جزو تفاهم‌نامه نبوده است اما کار با جدیت دنبال می‌شود. همچنین در حوزه‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی مثل ساخت مدارس، مساجد و پل‌های ارتباطی کار خوب پیش می‌رود.

شریعتی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام علاوه بر این تفاهم‌نامه، 10 هزار پکیج لوازم خانگی به سیل‌زدگان استان کمک کردند و در بحث زلزله مسجدسلیمان نیز 2 هزار پکیج لوازم خانگی را در اختیار ما قرار دادند.

در بحث آبگرفتگی اخیر که در اهواز رخ داد نیز رییس ستاد برای دو هزار تا 2500 پکیج لوازم خانگی برای مناطق و منازل درگیر آبگرفتگی موافقت کرد و امیدواریم این بستر با تلاش و جدیت، ادامه داشته باشد و بتوانیم با همکاری ستاد، سفره گسترده‌تر مشترکی را برای استان ایجاد کنیم و بتوانیم امور توسعه‌ای در بحث صنایع و بنگاه‌های کوچک و رفع محرومیت‌ها را با کمک نهادهای عمومی مثل ستاد اجرایی و سایر سازمان‌ها دنبال و رضایت مردم استان را فراهم کنیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد