رویدادها و گزارش های ویژه

امروز سه شنبه 17 دی ماه 98 در معدن نیوز؛

قیمت روز مواد معدنی و فلزی مهم را بخوانید/ تحلیلی بر روند قیمت ها در روزی که گذشت

قیمت روز مواد معدنی و فلزی مهم را بخوانید/ تحلیلی بر روند قیمت ها در روزی که گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز - روز گذشته بهای هر تن آلومینا فوب استرالیا با افت ناچیزی همراه شد و به ۲۷۷ دلار و ۶۳ سنت رسید. این درحالی است که قیمت های آلومینیوم در بورس فلزات لندن تغییری را به ثبت نرساند و در همان عدد ۱۷۷۹ دلار باقی ماند. در چین اما بهای آلومینیوم با ۰.۴۵ درصد رشد به ۱۴۴۱۵ یوان معادل ۲۰۷۳ دلار و ۵۰ سنت افزایش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، روز گذشته بهای هر تن آلومینا فوب استرالیا با افت ناچیزی همراه شد و به 277 دلار و 63 سنت رسید و این نشان می دهد پیش بینی تحلیلگران بر تداوم روند کاهشی قیمت آلومینا درست بوده است. این درحالی است که قیمت های آلومینیوم در بورس فلزات لندن تغییری را به ثبت نرساند و در همان عدد 1779 دلار باقی ماند. در چین اما بهای آلومینیوم با 0.45 درصد رشد به 14415 یوان معادل 2073 دلار و 50 سنت افزایش یافت.

مس ازجمله فلزاتی بود که با افت قیمت همراه بود و در بورس فلزات لندن با 1.39 درصد کاهش به 6097 دلار در هر تن رسید.

قراضه وارداتی از آمریکا به ترکیه نیز با 0.42 درصد رشد 304 دلار و 67 سنت شد.

ورق گرم فوب چین نیز در این روز با 0.67 درصد رشد در قیمت 484 دلار در هر تن داد و ستد شد. قیمت ورق گرم فوب دریای سیاه اما هنوز مشخص نشده است و نرخ ها از 30 دسامبر هنوز بروزرسانی نشده است اما انتظار می رود بهای این محصول فوب دریای سیاه احتتمالا افزایشی خواهد بود.

درحالی بهای محصولات تخت در چین افزایشی بود که قیمت محصولات طویل کاهش داشت و با 0.54 درصد افت به 463 دلار رسید. قیمت محصولات طویل فوب دریای سیاه هم نظیر ورق گرم هنوز بروز رسانی نشده است.

میلگرد در تیکه هم کاهشی بود و با 0.56 درصد افت به محددوده 440 تا 450 دلار در هر تن رسید.

سنگ آهن عیار 62 درصد در این روز با 4.97 درصد رشد 95.61 دلار و سنگ آهن عیار 65 درصد برای تحویل CFR چین با 1.44 درصد رشد 122.17 دلار شده است.

بهای بیلت و اسلب ایران نیز تا فردا مشخص خواهد شد و انتظار می رود با توجه به افزایش قیمت اسلب در شرق آسیا، قیمت اسلب ایران نیز افزایشی باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد