آلومینیوم و مس

به گزارش معدن نیوز؛

تولید بوکسیت جهان در سال ۲۰۱۹ افزایشی بود/ چه کشورهایی بیشترین تاثیر را بر افزایش ظرفیت تولید بوکسیت جهان خواهند داشت؟

تولید بوکسیت جهان در سال ۲۰۱۹ افزایشی بود/ چه کشورهایی بیشترین تاثیر را بر افزایش ظرفیت تولید بوکسیت جهان خواهند داشت؟
پایگاه خبری معدن نیوز - میزان تولید بوکسیت جهان در سال ۲۰۱۹ بسیار افزایش داشته است که عمدتا به دلیل گستردگی پروژه های معدنی و پروژه های تازه تعریف شده در حوزه تولید می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، میزان تولید بوکسیت جهان در سال 2019 بسیار افزایش داشته است که عمدتا به دلیل گستردگی پروژه های معدنی و پروژه های تازه تعریف شده در حوزه تولید می باشد.

این پروژه های جدید شامل پروژه بوکسیت تعریف شده توسط شرکت آلومینیوم امارات United Arab Emirates Global Aluminum Industry که به اختصار به آن EGA می گویند و پروژه Amrun Bauxite که توسط ریوتینتو تعریف شده است و نیز پروژه تاره راه اندازی شده در معدن Bald که توسط Australian Bauxite تعریف گردیده می باشند.

همه این پروژه ها باعث شده بوکسیت فراوانی تولید شود و قیمت ها در بازار به شدت پایین آید.

در مقابل تقاضای داخلی چین و مصرف بوکسیت این کشور روندی کاهشی در پیش گرفته و قیمت بوکسیت را در طول سال کاهش داده است.

در سال 2019 شاهد تولید روزافزون بوکسیت در سراسر جهان بودیم که به دلیل توسعه معادن تقویت شده است. با این حال به دلیل همین مازاد تولید، قیمت جهانی کاهشی باقی ماند و از طرف دیگر تقویت واردات بوکسیت چین به روند رو به رشد تولید کمک کرد.

تقاضا و استفاده بوکسیت تولید داخلی چین کاهش داشته و قیمت آن در طول سال روند نزولی داشته است.

اگر روند نزولی واردات بوکسیت چین در سال 2020 حاکم گردد می تواند بر افزایش تقاضا و استفاده از بوکسیت داخلی تاثیرگذار باشد و منجر به افزایش قیمت نیز گردد. همچنین صنعت آلومینیوم چین در حال بررسی Guizhou به عنوان قطب احتمالی بوکسیت است زیرا تعدادی از معادن بوکسیت در استان های هنان و شانشی در شمال چین برای اصلاحات زیست محیطی است.Guizhou حدود 162 میلیون تن ذخیره بوکسیت دارد که حدود 18 درصد از کل ذخیره چین است و رتبه چهارم را پس از شانشی، هنان و منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ دارد.

براساس گزارش ها، استرالیا قرار است که در بخش بوکسیت رشد تولید داشته باشد و در حال حاضر 12 پروژه از 29 پروژه جدید بوکسیت را اجرا خواهد کرد.

گینه بیشترین پروژه در حوزه بوکسیت را خواهد داشت و بنا به گزارش ها این کشور 7 پروژه بوکسیت جدید دارد که پیش بینی می شود تولید از 59 میلیون تن در سال 2018 به 82.3 میلیون تن در سال 2028 برسد. در اندونزی تولید بوکسیت به طور میانگین 8.1 درصد در سال 2019 رشد داشته و تولید آن به 6.5 میلیون تن رسید درحالی که قرار است در سال 2028 به تولید 11.6 میلیون تن برسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد