گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر امور مجامع و ارزیابی شرکت های گروه فولاد مبارکه در مصاحبه تصویری با معدن نیوز تصریح کرد؛

دو هدف عمده فولاد مبارکه از افزایش ۸ هزار میلیارد تومانی سرمایه خود

دو هدف عمده فولاد مبارکه از افزایش ۸ هزار میلیارد تومانی سرمایه خود
پایگاه خبری معدن نیوز - مرتضی شبانی، مدیر امور مجامع و ارزیابی شرکت های گروه فولاد مبارکه در حاشیه مجمع عمومی فوق العاده فولاد هرمزگان در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه سهامداران فولاد مبارکه فردا (۱۸ دی ماه) درباره موضوع افزایش سرمایه شرکت تصمیم گیری می کنند گفت: این افزایش سرمایه که معادل ۸ هزار میلیارد تومان است سبب خواهد شد سرمایه شرکت از ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۲۱ هزار میلیارد تومان برسد.
  بزرگنمايي:

مرتضی شبانی، مدیر امور مجامع و ارزیابی شرکت های گروه فولاد مبارکه در حاشیه مجمع عمومی فوق العاده فولاد هرمزگان در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه سهامداران فولاد مبارکه فردا (18 دی ماه) درباره موضوع افزایش سرمایه شرکت تصمیم گیری می کنند گفت: این افزایش سرمایه که معادل 8 هزار میلیارد تومان است سبب خواهد شد سرمایه شرکت از 13 هزار میلیارد تومان به 21 هزار میلیارد تومان برسد.

 وی افزود: تمام مبلغ 8 هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته است و یکی از دلایل این افزایش سرمایه تامین مالی به منظور تامین مواد اولیه خصوصا الکترود گرافیتی می باشد.

 شبانی ادامه داد: الکترود گرافیتی یکی از کالاهای استراتژیک مورد استفاده در صنعت فولاد به ویژه کارخانه های فولادی که به روش کوره های قوس الکتریکی تولید می کنند، می باشد. این محصول کاملا وارداتی است اما در گروه فولاد مبارکه شرکتی وجود دارد که در صورت بهره برداری از آن، این محصول استراتژیک نیز از داخل قابل تامین است.

وی تصریح کرد: لذا بخشی از این افزایش سرمایه صرف خرید و تامین الکترود گرافیتی خواهد شد و فولاد مبارکه توانسته برای مدت زمان قابل توجهی این ماده را تامین نماید.

 مدیر امور مجامع و ارزیابی شرکت های گروه فولاد مبارکه گفت: بخش دیگری از این افزایش سرمایه برای تکمیل کنسانتره سازی سنگان هزینه خواهد شد. فولاد مبارکه در کنار سرمایه گذاری در سهام شرکت های معدنی، سرمایه گذاری مستقیم در معادن را نیز با هدف تامین پایدار سنگ آهن خود مدنظر قرار داده است و توانسته با سرمایه گذاری گندله سازی و کنسانتره سازی سنگان بخشی از نیاز مبارکه به ماده اولیه را برطرف نماید.

وی در ادامه اشاره کرد: گندله سازی سنگان به ظرفیت 5 میلیون تن، سه سال قبل به بهره برداری رسید و از ابتدای سال تاکنون به تولید 3 میلیون تن دست یافته است و امیدواریم کنسانتره سازی نیز اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد