اقتصاد و صنعت

دامنه نوسان بورس و فرابوس به ۲ درصد محدود می‌شود

دامنه نوسان بورس و فرابوس به ۲ درصد محدود می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امروز(چهارشنبه ۱۸دی۹۸) دامنه نوسان بازارهای بورس و فرابورس دو درصد است که این کار با هدف کنترل رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امروز(چهارشنبه 18دی98) دامنه نوسان بازارهای بورس و فرابورس دو درصد است که این کار با هدف کنترل رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اعمال دامنه نوسان محدود دو درصدی در تمامی بازارهای بورس و فرابورس عنوان کرد: اعمال محدودیت دامنه نوسان در بازارها با هدف کنترل رفتار هیجانی سرمایه گذاران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: محدودیت دامنه نوسان این امکان را برای سرمایه گذاران ایجاد می‌کند تا ضمن داد و ستد مبتنی بر تحلیل تا روشن شدن ابعاد اقتصادی خرید و فروش را بر اساس تحلیل انجام دهند.

همچنین یاسر فلاح، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این رابطه عنوان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف صیانت از حقوق سرمایه گذاران و سهامداران خرد تصمیم به اعمال محدودیت دو درصدی دامنه نوسان بازارهای بورس و فرابورس گرفت.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه این تصمیم مسبوق به سابقه‌ای است و پیشتر نیز چنین تصمیمی گرفته شده، افزود: همه ارکان بازار سرمایه در کنار سرمایه داران هستند و از آنها به شکل جدی حمایت می‌کنند. دغدغه سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمایه حمایت از جامعه سرمایه داری است.

مشاور رئیس سازمان بورس با تاکید بر اینکه بازیگران حقوقی نیز به حمایت خود از بازار ادامه می‌دهند، به سرمایه گذاران توصیه کرد از رفتار هیجانی در بازار سرمایه پرهیز کنند و افزود نگاه بلند مدت کلید سودآوری در بازار سرمایه است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد