سیمان و مصالح

بازار تهاتر مصالح ساختمانی در بورس کالا راه اندازی می شود/ زمان اجرای این بازار به توافقات وزارت راه و شهرسازی و بورس کالا بستگی دارد

بازار تهاتر مصالح ساختمانی در بورس کالا راه اندازی می شود/ زمان اجرای این بازار به توافقات وزارت راه و شهرسازی و بورس کالا بستگی دارد
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل بورس کالا از انجام اولین معاملات مناقصات بورس کالا برای تهاتر محصولات مورد نیاز ساخت مسکن خبر داد و گفت: مذاکرات اولیه‌ بین بورس کالا و وزارت مسکن برای راه‌اندازی بازار تهاتر پروژه‌های مسکن صورت گرفته است.
  بزرگنمايي:

مدیرعامل بورس کالا از انجام اولین معاملات مناقصات بورس کالا برای تهاتر محصولات مورد نیاز ساخت مسکن خبر داد و گفت: مذاکرات اولیه‌ بین بورس کالا و وزارت مسکن برای راه‌اندازی بازار تهاتر پروژه‌های مسکن صورت گرفته است.

حامد سلطانی‌نژاد از مذاکره بورس کالا با وزارت مسکن درمورد تامین مالی طرح‌های حوزه مسکن خبر داد و اظهار کرد: مذاکراتی انجام شده است که بتوانیم بازار تهاتری محصولاتی که برای مسکن و پروژه‌های انبوه نیاز است را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: برای مثال برای طرح مسکن ملی قرار است به برخی پیمان‌کاران اعتباراتی داده شود که مصالح ساختمانی از قبیل میلگرد، تیر آهن، سیمان و... بخرند و مسکن بسازند. در این راستا اگر پول به پیمان کاران داده شود زمان خرید هم مهم است.

مدیرعامل بورس کالا افزود: در این راستا توافقات اولیه‌ای با وزارت راه و شهرسازی و شرکت مربوطه صورت گرفته است که اعتبارات به این شکل داده شود. در واقع وزارت راه و شهرسازی محصولی که می‌خواهد را در قالب برگزاری مناقصات خریداری می‌کند و پول از ناحیه مرجعی که اعتبار را تصویب می‌کند به طور مستقیم به فروشنده پرداخت خواهد شد.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه پیمانکار فقط به کار ساخت می‌پردازد، اظهار کرد: برای اینکه اطمینان حاصل شود اعتبارات به احسن وجه تخصیص داده می‌شود، مناقصات با پایین‌ترین قیمت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین معاملات مناقصات در این حوزه شروع خواهد شد، گفت: زمان اجرای این امر به توافقات با وزارت راه و شهرسازی بستگی دارد اما فکر می‌کنم اگر امسال هم صورت نگیرد سال آینده این اتفاق می‌افتد و اولین معاملات مناقصات که مدت‌هاست وعده آن را داده‌ایم شکل خواهد گرفت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد