سنگ آهن و ذغال سنگ

تولید کنسانتره واحدهای بزرگ سنگ آهنی کشور به بیش از ۳۵.۴ میلیون تن رسید/ افت یک درصدی تولید گندله تا پایان آذر ۹۸/ تولید شمش فولاد از مرز ۱۵ میلیون تن گذشت

تولید کنسانتره واحدهای بزرگ سنگ آهنی کشور به بیش از ۳۵.۴ میلیون تن رسید/ افت یک درصدی تولید گندله تا پایان آذر ۹۸/ تولید شمش فولاد از مرز ۱۵ میلیون تن گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز - آمار عملکرد ۹ واحد بزرگ تولیدی صنعتی - معدنی در دوره ۹ ماهه امسال دستیابی به تولید ۳۵ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۳۳ تن کنسانتره سنگ آهن را نشان می دهد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد سه درصدی را ثبت کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، آمار عملکرد 9 واحد بزرگ تولیدی صنعتی - معدنی در دوره 9 ماهه امسال دستیابی به تولید 35 میلیون و 439 هزار و 233 تن کنسانتره سنگ آهن را نشان می دهد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد سه درصدی را ثبت کرد.
مجموع عملکرد آذرماه 98 مجموعه های سنگ آهن جلال آباد، گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، معدنی و صنعتی گل گهر، چادرملو، مرکزی و صبا نور رقم سه میلیون و 890 هزار و 404 تن کنسانتره سنگ آهن را نشان می دهد که در مقایسه با آذر پارسال رشد یک درصدی دارد.
بیشترین تولید 9 ماهه در زمینه کنسانتره سنگ آهن در بین واحد های مورد بررسی مربوط به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با 12 میلیون و 117 هزار و 708 تن بود و شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی با یک میلیون و 777 هزار و 900 تن بالاترین رشد در دوره مورد بررسی را با 65 درصد ثبت کرد.
بررسی عملکرد 9 شرکت بزرگ صنعتی و معدنی در زمینه گندله سنگ آهن در مدت 9 ماهه 98 گویای تولید 31 میلیون و 210 هزار و 338 تن است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک درصد کاهش دارد.
همچنین در آذرماه امسال فولاد مبارکه، خوزستان، شرکت توسعه معادن وصنایع معدنی خاورمیانه، فولاد خراسان، سنگ آهن چادرملو، معدنی و صنعتی گل گهر، اپال پارسیان سنگان، فولاد سنگان خراسان و صبانور به میزان سه میلیون و 474 هزار و 83 تن تولید داشتند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش هفت درصدی را نشان می دهد.
شرکت معدنی وصنعتی گل گهر با تولید 9 میلیون و 126 هزار و 308 تن گندله سنگ آهن در 9 ماهه امسال بیشترین تولید را داشت و در مقایسه با دوره مشابه سال 97 رشد دو درصدی را ثبت کرد.
علاوه براین فولاد خراسان نیز در دوره این گزارش با یک میلیون و 69 هزار و 630 تن تولید گندله سنگ آهن رشد 111 درصدی را نشان می دهد که بالاترین افزایش عملکرد در بین واحد های مورد بررسی است.
آمار عملکرد تعداد 10 شرکت بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی گویای آن است که در دوره 9 ماهه امسال 15 میلیون و 398 هزار و 370 تن شمش فولادی تولید شد که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد چهار درصدی را نشان می دهد.
بررسی تولیدات واحدهای فولاد مبارکه، خوزستان، ذوب آهن، فولاد آلیاژی، گروه ملی فولاد، کاوه جنوب، خراسان، چادرملو، فولاد ارفع، بناب در آذرماه در زمینه شمش نیز رقم یک میلیون و 729 هزار و 142 تن را نشان می دهد که نسبت به ماه مشابه در سال 97 افزایش سه درصدی دارد.
بیشترین تولید شمش در بین واحدهای مزبور در مدت 9 ماهه امسال مربوط به فولاد مبارکه با رقم هفت میلیون و64 هزار و 418 تن است که نسبت به دوره مشابه در سال 97 تغییری ندارد، درعین حال بیشترین رشد عملکرد به فولاد بناب با رقم تولید 199 هزار و 321 تن شمش نسبت به 9 ماهه پارسال 690 درصد رشد را ثبت کرد.
تولیدات فولادی 10 مجموعه بزرگ مورد بررسی در 9 ماهه امسال رقم 10 میلیون و 141 هزار و 890 تن را نشان می دهد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد 6 درصدی را ثبت کرد.
واحد های فولاد مبارکه، ذوب آهن، آذربایجان، خراسان، فولاد آلیاژی، نورد و لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین، ورق خوردو چهارمحال وبختیاری و فولاد بناب در آذرماه یک میلیون و 24 هزار و 719 تن تولیدات فولادی داشتند که نسبت به ماه مشابه در سال 97 رشد 12 درصدی دارد.
بیشترین رشد تولیدات فولادی در 9 ماهه امسال مربوط به مجموعه فولاد مبارکه(ورق - سبا و ورق سرد مبارکه) با رقم 6 میلیون و 198 هزار و 794 تن است که رشد دو درصدی را نسبت به 9 ماهه ابتدایی 97 نشان می دهد.
همچنین بالاترین میزان رشد عملکرد مربوط به فولاد بناب در زمینه میلگرد با رقم 190 هزار و 204 تن، افزایش 233 درصدی را به ثبت رساند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد