اقتصاد و صنعت

معدن نیوز گزارش می دهد؛

سرمایه گذاری چینی ها در ۱۸ بندر سراسر جهان در یک دهه گذشته

سرمایه گذاری چینی ها در ۱۸ بندر سراسر جهان در یک دهه گذشته
پایگاه خبری معدن نیوز - چین در یک دهه گذشته به دنبال به دست آوردن بنادر خارج از کشور برآمده و در آنها سرمایه گذاری کرده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، چین در یک دهه گذشته به دنبال به دست آوردن بنادر خارج از کشور برآمده و در آنها سرمایه گذاری کرده است.
در 10 سال گذشته، حداقل 18 پروژه در 18 کشور جهان تعریف و توسط چینی ها سرمایه گذاری شده است که البته برخی پروژه ها هنوز در مرحله برنامه ریزی هستند. مجموع سرمایه گذاری در این پروژه ها 1.2 تریلیون یوان برآورد شده است.
در نوامبر 2019، شرکت حمل و نقل چین COSCO که یکی از شرکت های بزرگ حمل و نقل دولتی چین می باشد تصمیم به سرمایه گذاری 600 میلیون یورویی در بندر پیرائوس، بزرگترین بندر یونان گرفت. 
این شرکت برای این سرمایه گذاری با دولت یونان به توافق اولیه رسیده و اعلام داشته که می تواند با توسعه آن، این بندر را به بزرگترین بندر اروپا تبدیل نماید.
گروه Merchants چین، اولین شرکت تجاری در چین نیز در ماه نوامبر سال گذشته 11 مورد از 25 مورد سرمایه گذاری در بنادر خارج از کشور را به خود اختصاص داد که حجم سرمایه گذاری در این بنادر بالغ بر 955 میلیون دلار برآورد شده است.
گزارش شده است که همچنین 10 اسکله در آسیا و اروپا از سوی چینی ها خریداری خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد