اکتشاف و ماشین آلات

رئیس هیئت عامل ایمیدرو؛

اکتشافات ۴۰۰ هزار هکتاری در حال اتمام است/ استراتژی ایمیدرو کاهش نیاز ارزی فولاد است

اکتشافات ۴۰۰ هزار هکتاری در حال اتمام است/ استراتژی ایمیدرو کاهش نیاز ارزی فولاد است
پایگاه خبری معدن نیوز - خداداد غریب پور معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو گفت: تحریم ها موضوع جدیدی نیست طی سالیان متمادی با این موضوع مواجه بودیم لذا تامین نیاز داخل و بومی سازی قطعات و تجهیزات نیاز است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خداداد غریب پور معاون وزیر و رئیس سازمان ایمیدرو گفت: تحریم ها موضوع جدیدی نیست طی سالیان متمادی با این موضوع مواجه بودیم لذا تامین نیاز داخل و بومی سازی قطعات و تجهیزات نیاز است بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 استراتژی تعیین شده است و تاکنون حدود 38 میلیون تن آن محقق شده است. تامین سنگ آهن مورد نیاز صنایع فولادی از ضروریات ویژه ما است در این خصوص در سال باید به 160 میلیون تن تولید سنگ آهن داشته باشیم که الان 90 میلیون تن داریم.

غریب پور تصریح کرد: حدود یک میلیون و هفتصد هزار تن سنگ از مناطق مرکزی و سنگان بر اساس مصوبه دولت اختصاص یافته که به ذوب آهن اصفهان داده می شود.

رئیس سازمان ایمیدرو خاطر نشان کرد: اکتشافات ما در سطح 400 هزار هکتار از نیمه سال 97 آغاز شده و در حال اتمام است که از این محل نیز بخشی از نیاز فولادسازان مرتفع می شود.

این مقام مسئول گفت: هر تن فولاد ما در سال های قبل 100 دلار ارز بری داشت که الان به 80 دلار رسیده یعنی 20 درصد کاهش یافته است. استراتژی ما این است که این نیاز ارزی را کاهش دهیم.

وی گفت: مقابله با خام فروشی از طریق وضع عوارض و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا همواره مورد توجه کلیه مسئولین قرار دارد. صادرات سنگ آهن مصداق خام فروشی است که مزایای بی شماری را از کشور سلب می نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد