آلومینیوم و مس

افزایش ناچیز پریمیوم قراردادهای عرضه کاتد مس چین در سال ۲۰۲۰

افزایش ناچیز پریمیوم قراردادهای عرضه کاتد مس چین در سال ۲۰۲۰
پایگاه خبری معدن نیوز - مذاکرات مربوط به عرضه سالانه کاتد مس EQ در چین برای سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده است و پریمیوم کاتد مس در سال جاری اندکی بالاتر از سال ۲۰۱۹ خواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از متال بولتن، مذاکرات مربوط به عرضه سالانه کاتد مس EQ در چین برای سال 2020 به پایان رسیده است و پریمیوم کاتد مس در سال جاری اندکی بالاتر از سال 2019 خواهد بود.

کاتدهای مس با عیار مشابه، EQ، به مواردی اطلاق می‌شود که مطابق با مشخصات کاتدهای درجه A بورس فلزات لندن است، اما از آنجا که این محصولات ثبت نشده‌اند، بنابراین نمی‌توانند وارد هیچ بورسی از قبیل گروه CME ایالات متحده و Exchange Futures شانگهای شوند.

پریمیوم تعیین‌شده برای کاتد مس EQ در سال 2020 تقریباً 20 دلار در هر تن برای محموله‌های جمهوری دموکراتیک کنگو و زامبیا و تقریباً 40 دلار در هر تن برای برند محبوب Luanshyaاز زامبیا بوده است.

یک منبع بازار گفت پریمیوم سال 2020 کمی بالاتر از نرخ‌های سال 2019 است. وی به دلیل آن‌که مواد با عیار مختلف دارای طیف وسیعی از کیفیت است و شرایط قراردادی متنوعی دارد که مبلغ نهایی پریمیوم را تعیین می‌کند، از اعلام افزایش دقیق نرخ سال جاری در مقایسه با سال گذشته امتناع کرد.

وی افزود: به‌طورکلی تمایل به خرید در قراردادهای بلندمدت به دلیل قیمت‌های نسبتاً پایین و ذخایر محدود، مطلوب گزارش‌شده است.

علی‌رغم خطرات مربوط به ناهماهنگی‌های مربوط به کیفیت، کاتدهای مس EQ در بین واحدهای پایین‌دستی مس محبوبیت بالایی دارند، زیرا ازنظر قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از کاتدهای مس ثبت‌شده هستند. به این دلیل مشتریان چینی در سال 2020 و تحت قراردادهای بلندمدت، پریمیوم را به نرخی در محدوده‌ی 83 الی 88 دلار در هر تن با کمپانی‌های Pan Pacific و Codelco معامله کردند.

یک منبع مطلع فعال در واحدهای پایین‌دستی گفت، کاتدهای مس ثبت‌شده و غیر ثبت‌شده برای تولید واحدهای پایین‌دستی یکسان است، اما کاتدهای EQ مادامی‌که آن‌ها نیازهای کیفی را برآورده کنند و متناسب با تقاضای مصرف‌کننده باشد، بسیار ارزان‌تر هستند. این تقاضاها عمدتاً از طریق قراردادهای بلندمدت تأمین می‌شود و همچنین مقداری از آن نیز از بازار نقدی خریداری می‌شود.

موسسهFastmarkets مطلع شده که اخیراً، مذاکرات سالانه‌ای بین کمپانی‌های China Nonferrous Mining Corp و گروه منابع راه‌آهن چین منعقد شده است، در حالی که یکی دیگر از تأمین‌کنندگان اصلی کاتد EQ مذاکرات خود را برای عرضه در سال جاری در ماه فوریه آغاز می‌کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد