گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر فروش و بازاریابی شرکت گسترش فناوری خوارزمی در گفت‌وگو با معدن‌نیوز؛

صنعت فولاد همواره حامی دانش بنیان ها بوده است/ خودکفایی ایران در زمینه کاتالیست های ریفرمینگ و جاذب های سولفورزدایی/ نیمی از بازار کاتالیست های ریفرمینگ احیا مستقیم فولاد را تامین می کنیم

صنعت فولاد همواره حامی دانش بنیان ها بوده است/ خودکفایی ایران در زمینه کاتالیست های ریفرمینگ و جاذب های سولفورزدایی/ نیمی از بازار کاتالیست های ریفرمینگ احیا مستقیم فولاد را تامین می کنیم
پایگاه خبری معدن نیوز - علی دیبایی، مدیر فروش و بازاریابی شرکت گسترش فناوری خوارزمی در گفت‌وگو با معدن‌نیوز درباره این شرکت گفت: شرکت گسترش فناوری خوارزمی با تکیه بر دانش و تجربه متخصصان خود در زمینه تولید کاتالیست‌های مصرفی صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایشگاهی به عنوان کالاهای استراتژیک و قلب واحدهای تولیدی این مجتمع‌ها در سال ۹۲ تاسیس گردید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی دیبایی، مدیر فروش و بازاریابی شرکت گسترش فناوری خوارزمی در گفت‌وگو با معدن‌نیوز درباره این شرکت گفت: شرکت گسترش فناوری خوارزمی با تکیه بر دانش و تجربه متخصصان خود در زمینه تولید کاتالیست‌های مصرفی صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایشگاهی به عنوان کالاهای استراتژیک و قلب واحدهای تولیدی این مجتمع‌ها در سال 92 تاسیس گردید.

دیبایی افزود: شناخت کامل فرآیندهای صنعتی،متغیرهای موثر در مکانیسم و سینتیک واکنش‌ها، تسلط بر روش‌های سنتز و تولید مواد، استفاده از فناوری‌های نوین و به روز در عرصه دانش کاتالیست‌های صنعتی از خصوصیات این شرکت می‌باشد.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت گسترش فناوری خوارزمی عنوان کرد: این شرکت در طی 6 سال یک روند بسیار سریع و رو به رشدی را داشته است که توانسته حدود نیمی از بازار کاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم فولاد را تامین کند و این بازار را به خودش اختصاص دهد. این شرکت توانسته نام خوبی از خودش در جهت کیفیت محصولاتی که به مشتریان عرضه کرده است به جا گذارد و در محصولات و صنایع دیگر نیز موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد.

وی با اشاره به محصولات این شرکت گفت: در صنعت فولاد علاوه بر کاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم، جاذب‌های سولفورزدایی هم که یکی از بخش‌های اصلی این چرخه است که در این شرکت تولید می‌شود و ما امروز می‌توانیم ادعا کنیم بخش بزرگی از صنعت فولاد کشور را در اختیار داریم و در کنار رقبا تلاش داریم که خلاء‌ای که بعد از تحریم‌ها ایجاد شده است را پوشش دهیم که علاوه بر صنعت فولاد در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیز فعال هستیم و زنجیره کاملی از محصولات را تولید می‌کنیم.

به گفته دیبایی کشور در زمینه کاتالیست‌های ریفرمینگ و جاذب‌های سولفورزدایی کاملا مستقل و خودکفا است و نیازی به محصولات خارجی ندارد.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت گسترش فناوری خوارزمی شعار این شرکت را از ابتدای سال 2019 ارائه راه‌حلی‌های کلی دانست و بیان کرد: ما علاقمندیم در صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر حضور پرررنگ تری داشته باشیم. ما به جای اینکه تولید محصولات خاصی را داشته باشیم و تمرکز خود را بر روی آن محصول داشته باشیم، یک زنجیره وسیع و یک طیف گسترده از خدمات را پیش‌بینی کردیم که کلیه این خدمات مرتبط با کاتالیست است.

وی ادامه داد: به این معنی که کلیه خدمات طراحی و مهندسی تجهیزات داخل کارخانه‌های فولاد و آهن اسفنجی را انجام می‌دهیم تا ساخت محصولی که ویژه مشتری باشد. امروز این دانش فنی را در اختیار داریم برای اینکه محصول ویژه مورد نیاز مشتری را تولید کنیم.

دیبایی همچنین عنوان کرد: ما همچنین خدمات کاتالیست هندلینگ را نیز توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خودمان در اختیار مشتری قرار می‌دهیم. حتی پس از بارگذاری نیز اطلاعات روزانه را از همه واحدها دریافت می‌کنیم و گزارش ماهانه منظم در خصوص چگونگی عملکرد ماهیانه کاتالیست در اختیار مشتری قرار می‌دهیم.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت گسترش فناوری خوارزمی اولویت این شرکت را تامین نیاز داخل دانست و گفت: با توجه به فشار زیادی که در اثر تحریم‌ها بر روی صنایع کشور این چند سال وجود داشته است تمرکز ما در زمینه صنعت کاتالیست تامین نیاز داخل بوده است اما نیم نگاهی نیز به بازار بین‌الملل و صادرات داشتیم و اکنون نیز در کشورهای مختلف منطقه در این زمینه در حال مذاکره هستیم.

وی در ادامه به بیان چالش‌های موجود پرداخت و بیان کرد: چالش تامین مواد اولیه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم البته راهکارهایی را در جهت تامین مواد اولیه توسط تیم بازرگانی مجموعه داریم تا بتوانیم با موفقیت از این چالش عبور کنیم.

دیبایی افزود: همچنین در بحث نقدینگی در بازار هدف نیز برای اینکه بتوانیم مطالبتمان را تسویه کنیم نیز فشارهایی وجود دارد اما خوشبختانه صنعت فولاد در این زمینه همیشه حامی ما بوده است و ما نیز با پذیرفتن بخشی از این فشار در کنار خانواده صنعت فولاد هستیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد