طلا و نقره

هر اونس طلا ۱۵۵۷ دلار شد

هر اونس طلا ۱۵۵۷ دلار شد
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۴ دلار و ۷۳ سنت معادل ۰.۳۰ درصد افزایش به ۱۵۵۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 4 دلار و 73 سنت معادل 0.30 درصد افزایش به 1557 دلار و 24 سنت رسید.

در حالی که آمارها در مورد رشد اقتصادی 6.1 درصدی چین در سال 2019 و امضای فاز نخست توافق تجاری موجب افزایش اشتها برای ریسک پذیری در بازارهای مالی شده است، قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت، اما اولین کاهش قیمت هفتگی در طی 6 هفته گذشته را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 4 دلار و 73 سنت معادل 0.30 درصد افزایش به 1557 دلار و 24 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 9 دلار و 80 سنت معادل 0.63 درصد افزایش به 1560 دلار و 30 سنت رسید.

قیمت فلز پالادیوم هم به دلیل کمبود شدید عرضه با رشد بیش از 3 درصدی یکبار دیگر رکورد بالاترین قیمت ثبت شده برای این فلز گرانبها را جابجا کرد.

لاکمن اوتونوگا، تحلیلگر موسسه اف ایکس تی ام در باره آخرین تحولات بازار طلا گفت: «می شد انتظار کشید که پس از انتشار آمارهای جدید از اقتصاد چین شاهد افت نسبی قیمت طلا باشیم. (اما) عاملی که موجب تداوم رشد قیمت طلا شده حس نگرانی درباره اختلافات تجاری جدی تر میان آمریکا و چین پس از امضای فاز نخست توافق تجاری است.»

وی در ادامه گفت: «من فکر می کنم احساس عدم اطمینان و احتیاط همچنان در حال تشویق سرمایه گذاران برای خرید طلاست.»

آمارهای جدید منتشر شده از اقتصاد چین که نشان می دهد دومین اقتصاد جهان در حال تثبیت شدن است موجب شد تا دیروز بازارهای مالی جهان شاهد رشد باشند.

اما سرمایه گذاران همچنان نگران اند زیرا فاز نخست توافق تجاری نتوانسته اختلاف طرفین بر سر تعرفه ها را حل کند و برخی مسائل کلیدی همچنان باقی مانده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد