فولاد و آهن

سمت و سوی قیمت فولاد و محصولات فولادی در بازارهای جهانی

سمت و سوی قیمت فولاد و محصولات فولادی در بازارهای جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز- کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود گزارشی از وضعیت فولاد در بازارهای جهانی داشته است که در ادامه خواهید خواند:
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود گزارشی از وضعیت فولاد در بازارهای جهانی داشته است که در ادامه خواهید خواند:

بهای هر تن بیلت CIS براساس معاملات انجام شده، 3 دلار افزایش یافته و به 410 دلار رسیده است هر چند که فعالان بازار ادامه روند افزایشی قیمت ها را انتظار ندارند.

40 هزار تن بیلت از اوکراین به بهای 445 دلار CFR کشورهای GCC تحویل مارس فروخته شد که معادل 415 دلار فوب دریای سیاه می باشد.

فولادسازان GCC با انتظار کاهش قیمت‌ها، اکثر ذخایر بیلت خود را در ماه قبل فروختند اما قیمت ها ثابت باقی ماند و حالا مجبور شدند که به بازار برگردند و محموله جدید را خرید کنند.

بلیت داخلی در منطقه جی سی سی 450 تا 455 دلار درب کارخانه به فروش می رسد بنابراین واردات بیلت جذاب می باشد حتی اگر آنها پرمیوم متناسب با عرف بازار پرداخت کنند.

فولادسازان بزرگ در جی سی سی نظیر امارات استیل قیمت‌های رسمی خود برای تحویل فوریه را افزایش دادند و فعالان بازار به افزایش قیمت ها در ابتدای ماه خوش بین هستند.

بهای محصولات طویل در CIS کماکان ثابت باقی مانده و میلگرد 430 دلار فوب دریای سیاه پیشنهاد می شود اما خریدی انجام نمی گیرد.

فولادسازان CIS در حال پیشنهاد برای ماه مارس هستند اما فروش های اخیر عمدتاً به تجار انجام شده و نه به مصرف کنندگان نهایی که همین امر ممکن است اثر منفی و کاهشی بر روند بازار و قیمت ها داشته باشد.

همچنین آخرین محموله قراضه وارداتی از آمریکا 295 دلار CFR اسکندرون برای تحویل فوریه بوده است و نتایج ارزیابی قراضه 9.5 دلار کاهش نشان می دهد و  برای HMS 80:20 و 288 دلار CFR ترکیه بوده است که بر قیمت بیلت اثر کاهشی خواهد داشت.

اگرچه  بازار تقاضا در الجزایر کماکان برای بیلت قوی است و یکی از فولادسازان 10 هزار تن  تحویل فوریه 435 دلار CFR پیشنهاد داده که خریدار به دنبال 415 دلار CFR معادل 390 دلار فوب CIS می باشند.

اسلب در CIS با 10 دلار افزایش 415 دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می شود و افزایش تقاضا در نیمه اول ژانویه در ترکیه و اروپا، از قیمت های اسلب در CIS حمایت کرد و این درحالی است که قیمت قراضه وارداتی به ترکیه و قیمت های ورق در ترکیه برای کاهش قیمت فشار وارد می کند.

آخرین محموله ورق کلاف گرم ترکیه 500 تا 550 دلار فوب فروخته شده است و پیشنهادات داخلی 510 دلار درب کارخانه یا فوب می باشد.

خریداران ایتالیایی بر ادامه فعالیت آرسلورمیتال از نیمه فوریه تمرکز دارند زیرا افزایش عرضه بر کاهش قیمت ایتالیا موثر خواهد بود.

20 هزار تن اسلب اوکراین 420 دلار فوب دریای سیاه به اروپا صادر شد و روسیه نیز بیش از 50 هزار تن اسلب را 455 ‏دلار CFR ژانویه در بازارهای آسیایی فروخته است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد