آلومینیوم و مس

در میان 100 شرکت برتر ایران از نظر بالاترین فروش؛

مس بیست و ششم شد

مس بیست و ششم شد
پایگاه خبری معدن نیوز - نتایج رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت برتر سال ۹۸ در روز گذشته اعلام شد. بر اساس گزارش بیست‌و‌دومین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشورIMI-۱۰۰ حجم فروش صد شرکت اول براساس اطلاعات مالی سال گذشته، بیش از ۸۹۷هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به کل فروش همین صد شرکت در سال قبل ۳۷ درصد رشد داشته است. از سوی دیگر، نتایج اعلام شده نشان دهنده آن است که فروش شرکت اول فهرست نسبت به فروش شرکت صدم ۳۷ برابر بزرگ تر است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، نتایج رتبه‌بندی 500 شرکت برتر سال 98 در روز گذشته اعلام شد. بر اساس گزارش بیست‌و‌دومین رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشورIMI-100 حجم فروش صد شرکت اول براساس اطلاعات مالی سال گذشته، بیش از 897هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به کل فروش همین صد شرکت در سال قبل 37 درصد رشد داشته است. از سوی دیگر، نتایج اعلام شده نشان دهنده آن است که فروش شرکت اول فهرست نسبت به فروش شرکت صدم 37 برابر بزرگ تر است.

در رتبه بندی صد شرکت برتر ایران از نظر میزان فروش/ درآمد بر اساس میلیارد ریال شرکت ملی صنایع مس ایران در رتبه 26 این جدول قرار گرفته است. میزان فروش این شرکت در سال 97 به میزان 111253.8 میلیارد ریال نسبت به سال 96 که 82508.4 میلیارد ریال بوده رشد داشته است.

همچنین شرکت ملی مس ایران در میان 10 شرکت برتر از نظر میزان بالاترین ارزش افزوده دارای رتبه 7 بوده است که در سال گذشته 80,927 میلیارد ریال ارزش افزوده این شرکت بوده که نسبت به سال 96 با میزان ارزش افزوده 32,894 میلیارد ریال رشد داشته است.

این شرکت در میان 5 شرکت برتر از نظر بالاترین ارزش بازار نیز در رتبه 4 با میزان 301,158 میلیارد ریال قرار گرفته است.

سعد عبدی، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس در حاشیه همایش شرکت‌های برتر ایران IMI-100 به معدن‌نیوز گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران با توجه به میزان فروش که در سال 97 بیش از 10 هزار و 150 میلیارد تومان داشت حائز رتبه هفتم در بالاترین میزان ارزش افزوده شده است.

وی افزود: این شرکت با توجه به تحریم‌های که در آبان‌ماه سال 97 اعمال شد برنامه‌ریزی برای فروش 9500 میلیارد تومان داشت که با عزمی که در این شرکت به وجود آمد توانست این میزان فروش را محقق نماید حتی توانستیم بیش از 7 درصد از میران برنامه‌ریزی شده فروش داشته باشیم.

به گفته مدیر برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس از لحاظ ارزش افزوده با توجه به روند فروشمان نسبت به سال 96 توانستیم به رتبه 7 در کشور دست یابیم و از نظر میزان ارزش افزوده در فلزات اساسی در رتبه نخست قرار داریم.

وی درباره برنامه‌ریزی این شرکت در سال 98 عنوان کرد: ما برای تحقق فروش بالای 18 هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی داریم که انشااله این میزان با درایت مدیریت و عزم کارکنان محقق خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد