فولاد و آهن

رئیس هیأت مدیره شرکت فولاد تکنیک در دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران؛

هدف گذاری ۵۵ میلیون تن فولاد در ۱۴۰۴ نیازمند بازنگری زمانی و تمهیدات مدیریتی است

هدف گذاری ۵۵ میلیون تن فولاد در ۱۴۰۴ نیازمند بازنگری زمانی و تمهیدات مدیریتی است
پایگاه خبری معدن نیوز - محمد ابکا رئیس هیأت مدیره شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک در دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار گفت: با توجه به ظرفیت های فعال و در دست اجرا، ۵۵ میلیون تن فولاد را در افق خواهیم داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمد ابکا رئیس هیأت مدیره شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک در دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار گفت: با توجه به ظرفیت های فعال و در دست اجرا، 55 میلیون تن فولاد را در افق خواهیم داشت.

وی افزود: نکته زنجیره فولاد این است که واحدهای القایی به سمت استفاده از آهن اسفنجی رفته اند و کسری بخش های مختلف بیشتر خواهد شد.

ابکا خاطرنشان کرد: در سال گذشته 9 میلیون تن صادرات داشتیم که 5.5 میلیون تن آن فولاد خام بوده امسال 6.5 میلیون تن فولاد خام صادر خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: مصرف در سال های گذشته کاهشی بوده اساست. در سند چشم انداز 20 ساله قرار است سهم 2.5 درصدی در تولید، 4 درصدی در صادرات معادل 20 میلیون تن فولاد داشته باشیم.

ابکا ادامه داد: فقط در فولاد به 70 درصد سند چشم انداز رسیده ایم در حمل و زیرساخت ها عقب هستیم. از ظرفیت بنادر تجاری خود به صورت کافی استفاده نمی کنیم.

مدیرعامل فولاد تکنیک تصریح کرد: در 1404 زیرساخت های مورد نیاز صنعت فولاد را نخواهیم داشت. بجز معدن در همه زمینه ها ارزش افزوده هایمان پایین آمده است.

وی گفت: در برنامه ششم 8 درصد رشد اقتصادی پیش بینی شده و بررسی ها نشان می دهد حتی استهلاک های خود را نتوانسته ایم پوشش دهیم.

وی رتبه ایران در فضای کسب و کار جهان را 127 اعلام کرد: در سال 93 طرح جامع فولاد برنامه ریزی شد اما به دلیل تغییر شاخص ها تحلیل ها پایین آمده است و شرایط اقتصادی در تولید تاثیرگذار بوده است.

وی یادآور شد: پتانسیل صادرات 15 میلیون تن است اما همواره کمتر از این میزان صادر کرده ایم. شکاف میان عرضه و تقاضا باید در کشور مدیریت شود. همه واحدهای فولادی جدید باید به سمت کرانه های خلیج منتقل شوند و با همین هدف 20 میلیون تن در کنار دریا برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: در سال 97 حدود 62 درصد فولاد خام صادر شده است. پیشنهاد این است که هدف گذاری 1404 مورد بازنگری زمانی و تمهیدات مدیریتی قرار گیرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد