فولاد و آهن

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران؛

وزارت صمت در قیمت گذاری دخالت نکند

وزارت صمت در قیمت گذاری دخالت نکند
پایگاه خبری معدن نیوز - بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار گفت: سرانه مصرف فولاد ایران ۲۶۶ کیلوگرم است در حالی که نرم سرانه مصرف جهانی ۲۴۰ کیلوگرم است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران با نگاهی به بازار گفت: سرانه مصرف فولاد ایران 266 کیلوگرم است در حالی که نرم سرانه مصرف جهانی 240 کیلوگرم است.
وی افزود: وزارت صمت در قیمت گذاری دخالت نکند. در سایر مواد معدنی ما طرح جامع نداریم به طرح جامع فولاد عمل کنیم. تولید فولاد خام در سال 97 حدود 25 میلیون تن بوده است. باید برای ظرفیت مازاد در کشور فکر شود.

شکوری اظهار داشت: باید حدود 20 میلیون تن از فولاد تولید شده صادر شود. چالش های تداوم تولید برای تولید فولاد در افق 1404 شامل تامین مواد اولیه، آب و حمل و نقل است.

وی ادامه داد: در صورت افزایش ذخایر سنگ آهن ما حدود 27 سال ذخیره سنگ آهن خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون معدن و نابع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: می توانیم 20 میلیون تن ظرفیت صادراتی را به سواحل منتقل کنیم و با انتقال به سواحل قطعا مشکل آب نیز حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: تنها 22 درصد از طرح های فولادی در سواحل آبی ایجاد شده است.

کوری تصریح کرد: 120 میلیارد متر مکعب متوسط بارش در کشور داریم که 96 میلیارد متر مکعب از آن را استفاده می کنیم که صنعت حدود 2 درصد آب را استفاده می کند باید با توجه به شرایط خشک و نیمه خشک کشور استفاده از آب مدیریت شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در سنگان با توجه به طرح های توسعه ای این است که تولید می کنیم اما در حمل و نقل آن مشکل داریم و باید تمهیدات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

وی در خاتمه گفت: اگر زنجیره فولاد به درستی مدیریت شود دغدغه ای در تولید فولاد نداریم و مواد معدنی آن نیز تامین خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد