گفتگو، یادداشت و نشست خبری

رئیس هیئت عامل ایمیدرو در مصاحبه تصویری با معدن نیوز؛

صادرات فولاد ضرورت است/ مشکل تامین خوراک و توازن زنجیره فولاد باید حل گردد

صادرات فولاد ضرورت است/ مشکل تامین خوراک و توازن زنجیره فولاد باید حل گردد
پایگاه خبری معدن نیوز - خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن با نگاهی به بازار با دور جدید تحریم های آمریکا همزمان شده است گفت: در صنعت فولاد و در بعد داخلی باید ابتدا مشکل تامین مواد اولیه و خوراک واحدها و نیز توازن زنجیره حل گردد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در مصاحبه تصویری با معدن نیوز با بیان اینکه دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و سنگ آهن با نگاهی به بازار با دور جدید تحریم های آمریکا همزمان شده است گفت: در صنعت فولاد و در بعد داخلی باید ابتدا مشکل تامین مواد اولیه و خوراک واحدها و نیز توازن زنجیره حل گردد.

وی افزود: در پنلی که با حضور دکتر سرقینی، مهندس موذن زاده، عظیمیان، یزدی زاده، اکبریان برگزار شد مسائل بسیار خوبی از قبیل عدم تناسب در صدور مجوزها، تامین خوراک و ... مطرح شد و این گفت و گوها قطعا خروجی خوبی خواهد داشت. در پنل ظهر نیز مسائل صادراتی و مشکل کشور در زمینه تحریم ها بررسی شد.

 غریب پور خاطرنشان کرد: علیرغم این شرایط، البته امیدوار و بسیار خوش بین هستیم که با مشارکت بخش خصوصی و تولیدکنندگان از این موانع نیز عبور نماییم اما برای گذر از این وضعیت نیازمند یکسری تسهیلات هستیم تا تولیدکنندگان بتوانند مازاد خود را صادر نمایند.

وی تصریح کرد: صنعت فولاد مازاد دارد و مازاد آن به 10 تا 12 میلیون تن می رسد و راهی جز صادرات نداریم چراکه مصرف داخلی نهایتا به 13 میلیون تن می رسد.

 غریب پور در خاتمه ضمن تاکید دوباره این موضوع که الزام به صادرات یک ضرورت است و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا صادرات فولاد انجام بگیرد گفت: هدف از تحریم ایجاد مشکل است اما همان اندازه که آمریکا برای مانع تراشی زمان می گذارد ما نیز همان میزان برای حل موانع زمان بگذاریم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد